Budowa sieci trakcyjnej na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej rozpoczęła się w połowie czerwca. Pierwszy etap prac rozciąga się na odcinku od Brętowa do Kiełpinka. W szybkim tempie przy obu torach stanęły słupy trakcyjne, do które stanowią konstrukcję wsporczą dla sieci zasilającej elektryczne pociągi.
Prace na tym odcinku weszły w kolejny etap. Przedwczoraj na linię PKM dotarł pociąg sieciowy firmy Torpol, która realizuje inwestycję. Wczoraj z pomocą specjalistycznego sprzętu wykonawca rozpoczął zbrojenie ustawionych słupów trakcyjnych oraz montażem podwieszeń sieci trakcyjnej.
Prowadzone od połowy września roboty wiążą się z pewnymi utrudnieniami dla pasażerów, ponieważ ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Utrudnienia między Brętowem a Kiełpinkiem potrwają jeszcze tylko do 28 sierpnia. Od 29 sierpnia utrudnienia przeniosą się na odcinek między Kiełpinkiem a Rębiechowem, gdzie będą wykonywane analogiczne prace.
W międzyczasie rozpoczęły się już przygotowania do budowy przystanku Gdańsk Firoga, który będzie zlokalizowany między przystankami Gdańsk Matarnia i Gdańsk Port Lotniczy, nieopodal biur firmy Intel.
Elektryfikacja całej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Gdańskiem Wrzeszczem a połączeniem z należącą do PKP Polskich Linii Kolejowych linią nr 201 z Kościerzyny do Gdyni zakończy się w 2023 roku. Elektryfikacja linii PKM pozwoli na eksploatację szybszych, bardziej dynamicznych i bardziej pojemnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Inwestycja pozwoli na utworzenie zupełnie nowych relacji pociągów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.