Niezależnie od inwestycji przygotowywanej przez samorząd województwa pomorskiego, również lokalny przewoźnik stara się zakupić nowe pojazdy do obsługi na linii Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.
Niestety kolejarze muszą nieustannie mierzyć się z problemami. Przez długi czas trudną do przeskoczenia barierą był brak zapewnionego finansowania zakupu. Unia Europejska dofinansowuje zakup pociągów tylko częściowo. Ostatecznie udało się zapewnić finansowanie wkładu własnego.
Z każdym miesiącem rośnie ryzyko niezrealizowania projektu i utraty unijnego dofinansowania, gdyż rozliczenie inwestycji musi zakończyć się w 2023 roku. To niewiele, aby zamówić, wyprodukować i dostarczyć pociągi. SKM stara się jednak wybrnąć z trudnej sytuacji.
- Spółka nadal prowadzi rozmowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz organizatorem przewozów na temat możliwości realizacji tego projektu - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.
Kiedy już udało się ogłosić przetarg, okazało się, że żadna firma nie złożyła swojej oferty. Przewoźnik nie chce snuć przypuszczeń, dlaczego żaden z producentów nie wystartował w postępowaniu.
- Jeśli chodzi o brak ofert, nie chcemy na ten temat spekulować. To pytanie do potencjalnych oferentów, którzy licznie brali udział w dialogu technicznym poprzedzającym ogłoszenie przetargu na zakup tych pojazdów - mówi Tomasz Złotoś.
Na razie przewoźnik nie deklaruje, kiedy przetarg na zakup pociągów zostanie powtórzony i czy w ogóle do niego dojdzie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.