reklama

Zaczyna się łatanie dziur po zimie. Zgłoś urzędnikom miejsca wymagające naprawy

Opublikowano:
Autor:

Zaczyna się łatanie dziur po zimie. Zgłoś urzędnikom miejsca wymagające naprawy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Drogi Utrzymująca się od kilku dni dodatnia temperatura i brak opadów umożliwi naprawę nawierzchni dróg. W pierwszej kolejności łatane będą dziury zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego.
reklama

Stabilne warunki atmosferyczne, czyli brak opadów i dodatnia temperatura pozwolą drogowcom na prowadzenie napraw ubytków jezdni.

- Zanim jednak do nich przystąpiliśmy, inspektorzy GZDiZ dokonali przeglądu stanu technicznego dróg w Gdańsku – zarówno głównych ciągów komunikacyjnych miasta, jak i ulic o znaczeniu lokalnym. Pozwoliło to na wyznaczenie harmonogramu działań – w pierwszej kolejności uzupełniane są ubytki zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.

Wykonywane obecnie naprawy mają charakter doraźny. W dalszym ciągu możliwe jest pogorszenie pogody, co uniemożliwia usuwanie ubytków w technologii docelowej.

Asfalt „na zimno” i „na ciepło”

Jeśli ubytek jest na tyle duży, że zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym, wówczas drogowcy starają się go załatać natychmiast, niezależnie od warunków atmosferycznych.

- Wykorzystuje się wówczas technologię uzupełniania wyrw w nawierzchni asfaltem „na zimno”. Gotowa masa asfaltowa aplikowana jest w ubytek i ubijana. Technologia ta umożliwia dokonanie szybkiej naprawy nawet przy niskich temperaturach i występujących opadach śniegu lub deszczu. Taka naprawa jest jednak tylko tymczasowa i przy poprawie pogody ubytek musi zostać uzupełniony docelowo asfaltem „na ciepło”, czyli asfaltem lanym - tłumaczy rzeczniczka GZDiZ.

Przy dobry warunkach atmosferycznych proces łatania dziur jest bardziej skomplikowany. Firma utrzymaniowa na zlecenie Gdańskiego Zarządu kolejno:

  • zabezpiecza miejsce ubytku,
  • dokonuje wyrównania krawędzi ubytku po przez nacięcie nawierzchni do równego kształtu następnie wybrania resztek warstwy bitumicznej i oczyszczenia miejsca ubytku,
  • wypełnia przygotowaną powierzchnię ubytku asfaltem lanym,
  • przywraca docelową organizację ruchu drogowego.
Przeprowadzona w ten sposób naprawa nawierzchni niesie ze sobą pewne utrudnienia dla kierowców (dłuższy czas prowadzenia prac, konieczność wyłączenia z ruchu części jezdni), zapewnia jednak trwałe uzupełnienie ubytku.

Łagodna zima pomogła drogowcom

Łagodny przebieg zimy umożliwił łatanie dziur w jezdni już w styczniu i lutym.

- W ciągu dwóch pierwszych miesięcy roku zużyto w sumie 1140 ton asfaltu lanego oraz 2,5 tony masy asfaltowej na zimno. Dzięki coraz lepszej pogodzie w najbliższych tygodniach będziemy mogli działać na szerszą skalę - wyjaśnia Magdalena Kiljan. 

Jak przekonuje nas urzędniczka, do naprawy trafiają nie tylko miejsca wytypowane przez pracowników GZDiZ.

- Reagujemy również na zgłoszenia mieszkańców Gdańska, dotyczące ubytków w jezdniach. W przypadku chęci zgłoszenia konieczności naprawy nawierzchni prosimy o korzystanie z Gdańskiego Centrum Kontaktu - wyjaśnia rzecznik GZDiZ.

[news:1269768]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama