Budowa ul. Nowej Bulońskiej nabiera już coraz wyraźniejszych kształtów. Funkcjonuje już układ drogowy, coraz bliżej końca jest także budowa linii tramwajowej. W ramach inwestycji przebudowano około 500-metrowy odcinek ulicy Warszawskiej, na wysokości powstającej pętli tramwajowej. W ramach przebudowy tej ulicy powstały nowe, szerokie chodniki, ścieżka rowerowa, a także nowe oświetlenie LED poprawiające komfort i bezpieczeństwo dojścia. Niestety, udogodnienia dla pieszych nie zostały zrealizowane w wystarczającym zakresie. Nowy ciąg pieszy kończy się na wysokości nieużytków.
Nowy chodnik wraz z oświetleniem sięga ponad 100 metrów za pętlę przy ul. Warszawskiej. Dalej jednak chodnik jest zniszczony i pozbawiony oświetlenia.
Dalszy odcinek o długości 260 metrów, prowadzący do dużego osiedla Słoneczne Wzgórza, jest wyposażony tylko w nierówny wąski chodnik. Największym mankamentem jest jednak brak oświetlenia, który po zmroku czyni ten odcinek niekomfortowym, niebezpiecznym i nieatrakcyjnym dla mieszkańców osiedla. Ten czynnik może skutecznie zniechęcać potencjalnych pasażerów do korzystania z nowej linii tramwajowej po zmroku.
Jak się okazuje obecny stan drogi jest stanem docelowym.
- Zakres prac związanych z budową odcinka ul. Nowej Warszawskiej oraz przebudową fragmentu istniejącej ul. Warszawskiej kończy się w odległości ok. 260 m od osiedla Słoneczne Wzgórza. Budowę oświetlenia przewidziano wyłączni na odcinku, który znalazł się w zakresie zadania –informuje krótko Jędrzej Sieliwończyk z zespołu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Mimo zainwestowania setek milionów złotych nie zadbano zatem o dobrą dostępność do nowej linii tramwajowej. Do tematu będziemy jeszcze wracać na łamach serwisu Puls Gdańska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.