reklama

Radykalna zmiana na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Havla. Czy to koniec korków?

Opublikowano:
Autor:

Radykalna zmiana na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Havla. Czy to koniec korków? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Drogi W piątek, 10 maja w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej, al. Havla i ul. Łostowickiej. Drogowcy chcą usprawnić dojazd z centrum w kierunku dzielnicy Ujeścisko – Łostowice.
reklama

Korki na alei Armii Krajowej w godzinach szczytu sięgają zazwyczaj już od estakady w ciągu alei Sikorskiego. Wpływ na taką sytuację ma fakt, że duża liczba kierowców na skrzyżowaniu skręca w lewo w aleję Vaclava Havla. Ze względu na to, że nie wszystkie pojazdy mogą zmieścić się na wyznaczonym pasie do skrętu, część z nich oczekuje na taką możliwość na pasie do jazdy prosto, co blokuje kierowców chcących jechać w kierunku obwodnicy.

- By upłynnić ruch i odblokować skrzyżowanie, GZDiZ wdroży tymczasową zmianę organizacji ruchu. Polegać ona będzie na umożliwieniu skrętu w lewo z dwóch pasów – istniejącego lewoskrętu oraz z pasa przeznaczonego dotychczas tylko do jazdy na wprost. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy - tłumaczy nową organizację ruchu Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Drogowcy przekonują, że dzięki zmianom w aleję Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę obwodnicy. W momencie zmiany organizacji ruchu zmieniony zostanie też program sygnalizacji świetlnej.

- Zmiany w organizacji ruchu na al. Armii Krajowej będą miały charakter tymczasowy, dlatego nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco będą analizować, czy faktycznie przełożą się one na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłyną one na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach. Jeśli testy wypadną pomyślnie, wówczas zmiany zostaną tam wdrożone w charakterze docelowym - tłumaczy Marciński.

Podobne rozwiązanie, wprowadzone jesienią 2022 roku, poprawiło sytuację na skrzyżowaniu ulic Rakoczego i Bulońskiej. Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama