O budowie buspasów na Spacerowej rozmawiano już od dłuższego czasu. Dyskutowano głównie nad dwiema koncepcjami: jedną, zakładającą budowę buspasu na środku lub na zewnątrz drogi, z możliwością zmiennego ruchu, oraz drugą – z dwoma buspasami po obu stronach jezdni.
Przedstawienie wariantów, które mogłyby pojawić się na Spacerowej (mat. prasowe)
Miasto zdecydowało, że najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie budowa dwóch buspasów, które znajdą się po obu stronach jezdni. Ich długość wyniesie 5,7 km.
Trasa, którą zostaną poprowadzone buspasy (mat. prasowe)
Inwestycja może wynieść nawet 100 milionów
Wybrany wariant będzie droższy od opcji ze zmiennym ruchem. Koszt budowy dwóch buspasów wyniesie około 80–100 milionów złotych. Mimo wyższej ceny, opcja ta jest korzystniejsza ze względu na większą oszczędność czasu przejazdów autobusów oraz wyższy poziom bezpieczeństwa kierowców. Budowa ta będzie jednak wymagała więcej miejsca, co wiąże się z koniecznością wycięcia większej liczby drzew. Wstępnie wiadomo, że na potrzeby inwestycji będzie trzeba usunąć 2 tysiące drzew. Za tym rozwiązaniem opowiadali się także mieszkańcy Osowej, którzy brali udział w spotkaniach informacyjnych. Na inwestycji skorzystają również rowerzyści, dla których powstanie nowa droga rowerowa.
Miasto zdecydowało już o zaleceniu opracowania dokumentacji projektowej. Mimo że radni z Oliwy wnioskowali również o budowę tunelu pod Pachołkiem, nie uwzględniono tego pomysłu z powodu ograniczonych środków finansowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.