Temat buspasa wzdłuż ulicy Spacerowej od samego początku wywołuje wiele kontrowersji. Przeciwko niemu stanęli nawet radni Oliwy, którzy protestowali przeciwko koncepcji pojawienia się buspasa po obu stronach jezdni. Swoje stanowisko argumentowali zbyt dużym zniszczeniem terenów zielonych, wzrostem zanieczyszczeń, jak i hałasu.
Wtedy radni Oliwy podkreślali również, że dwa buspasy jedynie pogorszą komfort życia mieszkańców Oliwy i uważali, że miasto znacznie wykluczyło ich na etapie planowania tego pomysłu. Brali oni również pod uwagę bardzo odległe plany budowy tunelu pod Pachołkiem, który miałby przejąć większość ruchu, w związku z czym buspasy nie byłyby potrzebne.
Po spotkaniu radnych dzielnicy Oliwa z władzami doszło do kompromisu. Zadecydowano o zleceniu w ramach jednego przetargu przygotowania dwóch koncepcji buspasów. Jeden z nich miałby dotyczyć buspasów, które znajdą się po obu stronach ulicy Spacerowej, od ul. Opackiej do Węzła Wysoka. Drugi zaś zakłada stworzenie wariantu w przekroju 1x2+1, w tym 1 pas ruchu w formie buspasa w kierunku Oliwy na odcinku od Leśniczówki Renuszewo do wysokości ul. Opackiej oraz przekrój 2x2, w tym zewnętrzne pasy ruchu w formie buspasa, na odcinku od Leśniczówki Renuszewo do Węzła Wysoka. W każdym z wariantów ma się również znaleźć droga rowerowa.
Do buspasów coraz bliżej
Miasto stawia kolejny krok w stronę realizacji pomysłu. Już w ciągu kilku najbliższych dni ma zostać ogłoszony przetarg na budowę buspasów. Jak wspomniano wcześniej, złożone projekty będą musiały obejmować obie koncepcje, tak aby następnie poddać je szczegółowej analizie.
— Po opracowaniu koncepcji nastąpi wybór jednego z wariantów do dalszej realizacji kompleksowej dokumentacji projektowej. Łącznie na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej wraz z pozyskaniem wszelkich niezbędnych zezwoleń i decyzji przewidziano niecałe dwa lata od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert planowane jest w ostatnim tygodniu stycznia — podaje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Celem stworzenia buspasów jest nie tylko skrócenie czasu dojazdu pomiędzy Oliwą a Osową, ale również zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów. Dodatkowo na realizacji pomysłu skorzystają rowerzyści, którzy zyskają nowe i bezpieczne połączenie pomiędzy dzielnicami.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.