reklama

Ciałopozytywna kampania dla młodzieży narodziła się w Gdańsku

Opublikowano:
Autor:

Ciałopozytywna kampania dla młodzieży narodziła się w Gdańsku - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Styl życia "Spójrz na siebie" to pierwsza w Polsce ciałopozytywna kampania dla młodzieży. Za projektem stoją dwie gdańskie organizacje pozarządowe.
reklama

- Zbyt dużo razy słyszałam "nienawidzę swojego ciała", "jestem za gruby", albo "mam za małe piersi" - mówi Aleksandra Musielak, psycholożka reprezentująca Stowarzyszenie Educational Challenge. - Brak samoakceptacji to nie tylko chęć zmiany własnego wyglądu i dopasowywanie się do panującego kanonu piękna. To często obniżone poczucie własnej wartości, przypisywanie sobie negatywnych cech i unikanie kontaktów z ludźmi. A to zachowania, które mogą doprowadzić do stanów depresyjnych i aktów autoagresji. Z tym jako osoba pracująca z młodymi ludźmi chcę walczyć.

Projekt kampanii "Spójrz na siebie" to odpowiedź na raport WHO z którego wynika, że 52% dziewczyn i 31% chłopaków w wieku 15 lat uważa swoje ciało za zbyt grube. Według tego samego raportu 64% dziewczyn i aż 75% chłopców nie czuje wsparcia ze strony znajomych.

- Przerażają nas wyniki raportu opublikowanego przez WHO – tłumaczy Natalia Królak, edukatorka kulturalna

Aby wspomóc młodzież w walce z brakiem akceptacji, pomysłodawczynie kampanii planują zorganizować młodym ludziom szereg prelekcji w szkołach, zapewnić bezpłatną pomoc psychologiczną, a przede wszystkim przeprowadzić cykl bezpłatnych zajęć kreatywnych, które pokażą nastolatkom jak pokochać siebie. 

Za projektem kampanii stoją dwie gdańskie organizacje pozarządowe. Aleksandra Musielak od lat pracuje jako psycholożka, jest również wicedyrektorką szkoły podstawowej oraz wiceprezeską Stowarzyszenia Educational Challenge. Marysia Pyrek i Natalia Królak tworzą Fundację Fala Nowej Kultury, która zajmuje się organizowaniem wydarzeń kulturalnych dla nastolatków. 

- Zachęcamy do tworzenia ciałopozytywnej społeczności i wspierania naszych działań – zapowiada Marysia Pyrek, specjalistka ds. PR. - Przeszłyśmy do drugiego etapu konkursu grantowego Funduszu Inicjowania Rozwoju, gdzie mamy szansę uzyskać 25 tys. zł na realizację naszego projektu. Aby dostać się do kolejnego, musimy uzbierać 10% wartości projektu, czyli 2,5 tys. zł. Z tego względu utworzyłyśmy konto na zrzutce, gdzie można dorzucić się do naszej inicjatywy”.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama