reklama

Ja też czuję, nie jestem zabawką! Trwa kampania przeciwko kupowaniu zwierząt na prezent [ROZMOWA]

Opublikowano:
Autor:

Ja też czuję, nie jestem zabawką! Trwa kampania przeciwko kupowaniu zwierząt na prezent [ROZMOWA] - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Przyroda Kilka tygodni temu grupa Animalia rozpoczęła akcję "Ja też czuję, nie jestem zabawką!". Celem kampanii jest nakreślenie problemu kupowaniu zwierząt na świąteczny prezent. W ramach akcji rozwieszono specjalne plakaty w gdańskich szkołach oraz przeprowadzono kampanię w mediach społecznościowych. Na rozmowę o projekcie, z jego inicjatorką - Julią Monkiewicz zaprasza Igor Dorawa.
reklama

Co zmotywowało Cię do zainicjowania kampanii o takim charakterze?

- Dowiedziałam się, że po okresie Świąt Bożego Narodzenia do schronisk trafia średnio 30% więcej zwierząt niż zawsze. Wiele osób adoptuje lub kupuje je na prezent, bez wcześniejszego ustalenia z przyszłym właścicielem chęci posiadania zwierzaka. W ten sposób tworzy im się złudną nadzieję na nowy dom, przez co później cierpią. Nie mogłam być bezczynna.

Zapewne rozmawiałaś o akcji już z wieloma osobami. Jak wygląda odzew z ich strony? Uważają, że to strzał w dziesiątkę, czy może negują konieczność organizacji takich akcji?

- Wiele osób jest zdziwionych tym, jak duża liczba zwierząt trafia do schronisk. Często wydaje się im, że nie jest to duży problem, bo przecież o takich sytuacjach nie słyszymy na co dzień. Odzew jest więc bardzo pozytywny. Motywuje mnie to do dalszego działania.

Kampania nadal trwa. Jak myślisz - stanie się ona sukcesem? Jak wiemy, np. schronisko PROMYK zawiesiło adopcje w okresie przedświątecznym. Czy jest to dobry znak?

[news:1250980]

- Plakaty zawisły w szkołach, więc odbiorcami tej akcji jest głównie młodzież. Niestety nie ma ona zbyt dużego wpływu na osoby dorosłe, od których zależy kwestia takiego „prezentu”, ale mam nadzieję, że dzięki temu unikniemy takim sytuacjom w przyszłości, a liczba zwierzaków wracających do schronisk będzie się stopniowo zmniejszać.

O projekcie

Kampania "Ja też czuję, nie jestem zabawką" zorganizowała grupa Animalia działająca w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii". Jest to internetowa platforma do organizacji projektów społecznych. Każda grupa realizująca swój projekt zyskuje dostęp do internetowych narzędzi pozwalających m.in. na zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania projektami. W pierwszych dwóch latach istnienia platformy skorzystało z niej blisko 18 tys. osób. Głównym partnerem akcji jest Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama