Decyzje podatkowe (w tym o podatku od nieruchomości) dostarczają mieszkańcom do domów osobiście pracownicy Urzędu Miejskiego. Urzędnicy muszą roznieść blisko 130 tysięcy decyzji.
To już dwunasty raz, kiedy to urzędnicy a nie listonosze dostarczą mieszkańcom decyzje podatkowe. Zgodnie z przepisami ordynacji podatkowej decyzje mogą być doręczane podatnikom przez operatora pocztowego lub pracowników Urzędu Miejskiego. I właśnie z tej drugiej opcji korzystają władze miasta. - Jest to bardziej opłacalne oraz efektywniejsze - przekonują pracownicy biura prasowego UM.
W tym roku 130 urzędników dostarczy niemal 130 tyś decyzji. Decyzje mogą być doręczane od poniedziałku do soboty w godz. 9.00-20.00. Co ważne pracownicy będą roznosić pisma po swoich godzinach pracy lub w czasie urlopu. Za tą pracę otrzymają dodatkowe wynagrodzenie.
Pracownicy Urzędu Miejskiego nie mogą pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych. Przy odbiorze pisma będą wymagali jedynie podpisu potwierdzającego odebranie przesyłki.
Akcja rozpoczęła się 15 stycznia i potrwa do 11 lutego 2020 roku włącznie. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.