reklama

Jutro nadzwyczajna sesja Rady Miasta o gdańskiej edukacji

Opublikowano:
Autor:

Jutro nadzwyczajna sesja Rady Miasta o gdańskiej edukacji - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Samorząd Jutro na wniosek Prezydent Gdańska odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Miasta. Jedynym punktem obrad będzie debata nad "Wizją rozwoju gdańskiej edukacji w kontekście projektowanych zmian prawa oświatowego".
reklama

O zwołanie dodatkowej sesji poświęconej planowanym zmianom w gdańskiej edukacji wnioskowała prezydent Aleksandra Dulkiewicz.

- W związku z podjętymi, projektowanymi oraz komunikowanymi medialnie zmianami w prawie oświatowym istnieje konieczność przeprowadzenia szerszej debaty wszystkich środowisk skupionych wokół gdańskiej oświaty nad ich ewentualnymi konsekwencjami - przekonuje Aleksandra Dulkiewicz.

Zdaniem prezydent Gdańska, rolą samorządu jest informowanie o ryzykach planowanych reform samorządu.

- Wdrażane w Gdańsku od lat hasło "Szkoła i przedszkole współpracy" obliguje nas jako organ prowadzący zarówno do przekazania rzetelnej informacji o ryzykach związanych z projektowanymi zmianami, jak i wsłuchania się w głos ekspertów oraz bezpośrednich uczestników procesu edukacyjnego - dodaje Dulkiewicz.

Oprócz radnych w dyskusji wezmą udział również nauczyciele i rodzice zrzeszeni w Gdańskim Forum Edukacyjnym oraz reprezentant Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska.

Niebezpieczne propozycje

Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek propozycje zmian w systemie oświaty prezentuje od kilku miesięcy. Część z tych propozycji oceniła Monika Chabior, zastępczyni prezydent ds. rozwoju społecznego i równego traktowania w rozmowie z Pulsem Gdańska.

- Z perspektywy dużego samorządu, który zarządza siecią kilkuset szkół, dwustu pięćdziesięciu budynków i prawie jedenastu tysięcy nauczycieli, takie propozycje są niezwykle niebezpieczne - mówiła nam w sierpniu Monika Chabior.

Wiceprezydent negatywnie oceniła też zmiany dotyczące sposobu i treści nauczania, które mają być realizowane w szkołach podstawowych i liceach.

- To, co wychodzi obecnie z Ministerstwa pod kątem ideologicznym, jest absolutnie w kontrze do tego, jak rozwija się współczesne myślenie o szkole – nowych metodach nauczania, zachęcaniu uczniów do krytycznego myślenia oraz rozwijania kompetencji współpracy. Te pomysły są zawężające, zniechęcające do dociekania i samodzielnego myślenia, są niebezpieczne - uważa Monika Chabior.

[news:1231574]

[news:1202013]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama