Search Engine Optimization — na czym właściwie polega?
Wyszukiwarka Google, a także każda inna witryna tego typu działa w dość podobny sposób: po zadaniu pytania przez użytkownika wyświetla odpowiedzi w kolejności wynikającej z jak najlepszego nasycenia strony frazami związanymi z podanym zapytaniem. Optymalizacja strony, której może dokonać jej właściciel, administrator, redaktor służyć ma zaś jak najlepszemu dopasowaniu treści do tych zapytań. Słowem, SEO służy temu, aby zawartość strony została zaprezentowana w taki sposób, który daje się możliwość jak najlepszego i najszerszego dotarcia do twoich aktualnych, jak i potencjalnych odbiorców. W dużej mierze oznacza to przede wszystkim korzystanie z odpowiednich fraz kluczowych, ale nie tylko. Profesjonalny audyt SEO może ujawnić również konieczność działań w obszarze układu strony, odpowiedniego uzupełnienia metadanych, na podstawie których roboty Google dokonują indeksacji witryn i innych podobnych działań — podkreślają specjaliści SEO.
Po co ci SEO?
Agencja Semahead tłumaczy, że optymalizację strony internetowej dzisiaj wdrożyć powinien właściwie każdy, kto chce zadbać o widoczność swojej witryny. Bez SEO, umiejętnego doboru i zastosowania słów kluczowych, regularnej aktualizacji contentu, wykorzystania narzędzi takich jak blog, poradniki, e-booki, tutoriale w poprawie wyników w wyszukiwarkach internetowych, trudno liczyć na to, że klienci sami cię znajdą.Dobrze i mądrze stosowane słowa kluczowe, przemyślana optymalizacja strony internetowej, regularna obserwacja wyników związanych z widocznością witryny, to szansa na:
- lepszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych,
- znacznie lepsze dotarcie do aktualnych i potencjalnych klientów,
- wyższą konwersję i poprawę wyników sprzedaży,
- zyskanie przewagi nad konkurencją,
- możliwość promocji nowych produktów, usług, rozwiązań z wykorzystaniem płatnych promocji w sposób bardziej efektywny (SEO+PPC wzajemnie się napędzają),
Jak zawalczyć o dobre miejsce w wyszukiwarce Google?
Nie ma jednego przepisu na Search Engine Marketing. Pozycjonowanie stron to temat bardzo szeroki, a walka o miejsce na liście wyszukiwarki Google na dobrą sprawę nigdy się nie kończy. Nie oznacza to jednak, że masz szukać po omacku. Z pomocą przychodzą doświadczone agencje, które na początek mogą wykonać dla ciebie profesjonalny audyt SEO pozwalający zorientować się, w jakim miejscu w sztuce pozycjonowania jesteś i jak wiele pracy trzeba wykonać, aby dojść do pożądanych wyników.Z pewnością na początek warto zadbać o kompletność wszelkich metadanych, uzupełnić wszelkiego rodzaju znaczniki, informacje techniczne, zadbać, aby od tej stromy witryna była czytelna dla robotów indeksujących. Bez wykonania tego kroku sporo innych działań może po prostu pójść na marne albo nie przynieść optymalnego rezultatu.
W drugiej kolejności koniecznie trzeba ustalić słowa kluczowe, jak i to, jak je wykorzystać. Poprawa widoczności strony nie polega bowiem jedynie na tym, że teraz 50 razy użyjesz na stronie głównej frazy najważniejszej dla twojego biznesu. Ważne jest zaplanowanie strategii — uzupełnienie podstawowych stron i podstron, opisów kategorii itd., ale i zaplanowanie artykułów blogowych, eksperckich, poradników, e-booków. Często tego typu działania łączone są z newsletterami oraz innymi działaniami wykonywanymi np. z poziomu social mediów. To wszystko ma znaczenie dla skuteczności wyników.
W końcu nie bez znaczenia jest linkbuilding — tak wewnętrzny, jak i zewnętrzny. Umiejętnie zaprojektowane linkowanie jest w stanie znacząco wzmocnić skuteczność kampanii SEO.
Algorytmy wyszukiwarek internetowych
Do optymalizacji strony niezbędnie są dobrze napisane teksty. Już dawno odeszliśmy od upychania fraz kluczowych gdzie się tylko działo. Dzisiaj teksty piszemy możliwie naturalnym językiem, stosując tzw. długie ogony fraz kluczowych, które muszą jednak odpowiednio brzmieć. Liczy się budowa kontekstu, umiejętna synonimizacja, a także podążanie za wskazówkami zmieniających się algorytmów Google.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.