W ramach inwestycji w Porcie Gdańsk został m.in. przebudowany układ kolejowy i drogowy pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km. Wszelkie nawierzchnie drogowe zostały wykonane w technologii betonu cementowego.
Poza tym przebudowane są także sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana została sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne. Powstało nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze.
- Dzięki tej inwestycji mamy możliwość zagospodarowania terenu, który do tej pory był nieużytkowany. Jego powierzchnia to ok. 10 ha. Przymierzamy się do ogłoszenia przetargu na jego dzierżawę. Dla inwestorów ważne jest to, że Nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymi – mówi Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk.
Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk przyznał, że właśnie zakończona rozbudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego, domyka niejako klamrą największy program inwestycyjny, realizowany przez Port Gdańsk od 2016 r., współfinansowany ze środków unijnych.
- Układ drogowo – kolejowy w nowym standardzie, to blisko 6 km torów i blisko 2 km dróg. To też uzbrojenie kolejnych terenów, które niebawem będziemy komercjalizować – dodał wiceprezes.
Całkowita wartość oddanej właśnie do użytku inwestycji to około 82 mln zł, w tym 20 proc. to dofinansowanie z programu CEF „Łącząc Europę”.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.