Węzły integracyjne to punkty, w których możliwa jest wygodna przesiadka pomiędzy różnymi środkami transportu. Mogą one umożliwić komfortowe przesiadanie się np. z roweru, samochodu, czy autobusu na tramwaj lub pociąg. Węzły integracyjne charakteryzują się nie tylko rozwiązaniami technicznymi, zapewniającymi komfortowe przesiadanie się, ale także dobrą ofertą w zakresie rozkładów jazdy kolei i komunikacji miejskiej. Takie węzły mają powstać między innymi przy dworcach Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz.
Największe zmiany zajdą jednak przy dworcu Gdańsk Osowa. Tam do października 2021 roku powinna zakończyć się budowa węzła integracyjnego, w ramach którego do dyspozycji pasażerów będą trzy perony autobusowe dla linii przelotowych i jeden peron dla linii kończącej tutaj bieg. Dla rowerzystów pojawi się 100 miejsc parkingowych, a dla kierowców samochodów parking kiss&ride, ułatwiający odwożenie bliskich i znajomych na pociąg.
Kolejne inwestycje, choć nazywane przez miasto budową węzłów integracyjnych, będą bardziej dotyczyły budowy dróg rowerowych, aniżeli rzeczywistej budowy komfortowej infrastruktury przesiadkowej. W przyszłym roku powstanie projekt drogi rowerowej prowadzącej do przystanku PKMki Gdańsk Kiełpinek. Do elementów węzła integracyjnego Gdańsk Główny władze Gdańska zaliczają także budowę trasy rowerowej wzdłuż Wałów Jagiellońskich od Podwala Grodzkiego do Huciska. Ma to być fragment drogi dojazdowej do dla rowerzystów do dworca.
W przypadku faktycznych prac nad węzłami Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz trzeba będzie poczekać. Aktualnie trwa pozyskiwanie uzgodnień dla ich dokumentacji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.