Przetarg dotyczący montażu tablic SIP na przystankach ruszył w sierpniu ubiegłego roku. Oferty otwarto 6 listopada ubiegłego roku. Od tego czasu nadal nie doszło do wyboru wykonawcy.
- Zamówienie składa się z dwóch istotnych elementów – dostawy samych tablic informacji pasażerskiej oraz dostawy aplikacji służącej obsłudze tych tablic. Sama aplikacja ma zostać stworzona zgodnie z wytycznymi ZTM załączonymi do SIWZ. Potrzebny był w związku z tym czas na weryfikację tego, że oferta spełnia w tym zakresie wymogi SIWZ. Sama procedura wymagała również dwukrotnego wezwania wykonawcy do złożenia dokumentów na potwierdzenie spełnienia warunków udziału, a także potwierdzenia ich spełnienia przez wykonawcę ze strony drugiego z Zamawiających - tłumaczyła nam w styczniu Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Światełko w tunelu pojawiło się 18 stycznia tego roku, kiedy DRMG opublikowała informację o wyborze najkorzystniejszej oferty. Trzy dni później, 21 stycznia pojawiła się jednak informacja o uchyleniu wyboru najkorzystniejszej oferty i oceny ofert. Wszystko wskazuje na to, że mimo przeznaczenia wcześniej dodatkowego czasu na analizę ofert, okazał się on niewystarczający.
- Decyzję o unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty podjęto z powodu konieczności przedłożenia przez Wykonawcę dodatkowych wyjaśnień i dokumentów. Postępowanie związane z tablicami SIP jest bardzo złożone. Zakres zadania obejmuje nie tylko budowę nowych tablic wraz z infrastrukturą towarzyszącą (przyłącza energetyczne, sieci światłowodowe, kanalizacja teletechniczna), ale również wykonanie aplikacji służącej do zarządzania nowymi tablicami wraz z dostawą serwerów. DRMG wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, który będzie zarządzał tablicami i systemem, chcą mieć pewność, że oferty złożone przez Wykonawców obejmują wszystkie elementy, niezbędne do realizacji całej inwestycji, stąd konieczność przedłożenia przez Wykonawcę dodatkowych dokumentów. Weryfikowane jest również doświadczenie Wykonawcy w realizacji podobnych przedsięwzięć - wyjaśnia w rozmowie z portalem Puls Gdańska Aneta Niezgoda.
Cała procedura analizy ofert trwa już ponad 3,5 miesiąca. To wyjątkowo długi czas w porównaniu z innymi przetargami. DRMG informuje jednak, że oferenci złożyli już wszystkie potrzebne dokumenty i poświadczenia. Po ich przeanalizowaniu ma nastąpić ponowny wybór najkorzystniejszej oferty. Nie wiadomo jednak dokładnie, kiedy ów wybór nastąpi.
Z powodu trwającego już łącznie pół roku przetargu, przesuwa się w czasie termin pojawienia się tablic SIP na przystankach. Zdaniem DRMG, z formalnego punktu widzenia o opóźnieniu mówić nie można, bo jeszcze nie zawarto umowy.
- Zgodnie z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia realizacja zadania opiera się na dwóch terminach odbioru. Pierwszy przedmiot odbioru, czyli prace projektowe oraz wykonanie aplikacji służącej do zarządzania nowymi tablicami wraz z dostawą serwerów, określono na 180 dni od daty zawarcia umowy. Drugi przedmiot odbioru roboty budowlano-montażowe określono na 140 dni od daty odbioru pierwszego przedmiotu odbioru. W związku z powyższym nie można mówić o opóźnieniu realizacji zadania, gdyż termin liczony jest od daty zawarcia umowy - tłumaczy Aneta Niezgoda.
Należy jednak zauważyć, że gdyby procedura przetargowa trwała krócej, szybciej doszłoby do podpisania umowy. To z kolei pozwoliłoby szybciej zakończyć pracę. Każdy kolejny miesiąc przetargowych procedur powoduje przesunięcie terminu podpisania umowy, a co za tym idzie termin zakończenia inwestycji, którego dziś nie sposób określić.
Lista przystanków, na których mają pojawić się nowe tablice SIP, znajduje się w poniższym artykule.
[news:1039723]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.