Inwestycje w nowoczesne technologie w obszarze medycyny stały się koniecznością podczas pandemii COVID-19. Od ponad roku służba zdrowia stoi przed wyznawaniem, jak zapewnić opiekę medyczną i jednocześnie minimalizować niepotrzebne kontakty międzyludzkie.
Wnioski z szóstej edycji raportu Future Health Index pokazują, że pandemia z jednej strony była dla ochrony zdrowia w Polsce dużym wyzwaniem, a z drugiej katalizatorem zmian.
Raport przygotowany na zlecenie firmy Philips wskazał też trzy kluczowe obszary inwestycji na nadchodzące lata. Według autorów raportu szpitale i przychodnie będą inwestować w elektroniczną dokumentację medyczną, telemedycynę oraz rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji.
Wnioski z raportu potwierdza dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego.
- Użyteczność wszystkich inwestycji informatycznych, które usprawniają obieg informacji o pacjencie i umożliwiają komunikację z nim, jest nieoceniona. W naszym szpitalu mocno zainwestowaliśmy w teleporady i call center, dzięki temu utrzymaliśmy płynność, jeśli chodzi o ruch chorych – podkreśla Jakub Kraszewski, dyrektor UCK.
W największym szpitalu w Gdańsku od dawna stosuje się rozwiązania z zakresu telemedycyny. Z każdym miesiącem przybywa też kolejnych rozwiązań wspomagających diagnostykę i leczenie na odległość.
- Wdrożyliśmy system telemonitoringu pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc, dzięki któremu mogli oni utrzymywać stały kontakt z lekarzem prowadzącym, bez konieczności przychodzenia do szpitala. Również pacjentki leczone na raka piersi korzystają z aplikacji, która jednocześnie jest komunikatorem pozwalającym na kontakt z lekarzem prowadzącym - wyjaśnia Jakub Kraszewski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.