Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
Dotychczas po godzinach pracy przychodni, aby uzyskać pomoc, należało udać się na na nocny dyżur do jednej z placówek świadczących taką usługę. Pandemia sprawiła, że Polacy nauczyli się korzystać z teleporad. Dokładnie na takiej samej zasadzie działa nowa usługa, którą zaprezentował NFZ.Dzwoniąc pod bezpłatny numer pacjent połączy się z pielęgniarką lub położną, które w razie potrzeby, po krótkim wywiadzie przekieruje go do odpowiedniego lekarza. To spore ułatwienie zwłaszcza dla osób, które nie maja w pobliżu miejsca zamieszkania placówki świadczącej nocną i świąteczną opiekę zdrowotną.
„Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. (…) Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.” – czytamy w komunikacie NFZ.
Tylko w Polsce, ale w kilku językach
Pomoc medyczna przewidziana jest dla wszystkich osób ubezpieczonych w Polsce. Połączenie z infolinią będzie możliwe tylko z kraju, ale jeśli osoba mieszkająca w Polsce będzie potrzebowała rozmowy w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – uzyska ją. Dla osób niedosłyszących dostępne będą wideoporady obsługiwane przy pomocy tłumacza języka migowego.- Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w soboty, niedziele i święta. Obsługuje połączenia w języku polskim oraz językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim - mówi Mariusz Szymański, rzecznik prasowy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Lekarz zadecyduje
Jeśli będzie potrzeba, lekarz lub pielęgniarka w trakcie rozmowy wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Konsultant infolinii może też wysłać do pacjenta Zespół Ratownictwa Medycznego, jeżeli stan zdrowia będzie wskazywał na potrzebę pilnej pomocy.News4media/KK
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.