reklama

Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę

Opublikowano:
Autor:

Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Zdrowie Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową usługę, z której Polacy skorzystają po godzinach funkcjonowania placówek zdrowotnych. Pomoc pacjenci uzyskają bez wychodzenia z domu, w kilku językach.
reklama

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Dotychczas po godzinach pracy przychodni, aby uzyskać pomoc, należało udać się na na nocny dyżur do jednej z placówek świadczących taką usługę. Pandemia sprawiła, że Polacy nauczyli się korzystać z teleporad. Dokładnie na takiej samej zasadzie działa nowa usługa, którą zaprezentował NFZ.

Dzwoniąc pod bezpłatny numer pacjent połączy się z pielęgniarką lub położną, które w razie potrzeby, po krótkim wywiadzie przekieruje go do odpowiedniego lekarza. To spore ułatwienie zwłaszcza dla osób, które nie maja w pobliżu miejsca zamieszkania placówki świadczącej nocną i świąteczną opiekę zdrowotną.

„Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. (…) Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.” – czytamy w komunikacie NFZ.

Tylko w Polsce, ale w kilku językach

Pomoc medyczna przewidziana jest dla wszystkich osób ubezpieczonych w Polsce. Połączenie z infolinią będzie możliwe tylko z kraju, ale jeśli osoba mieszkająca w Polsce będzie potrzebowała rozmowy w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – uzyska ją. Dla osób niedosłyszących dostępne będą wideoporady obsługiwane przy pomocy tłumacza języka migowego.

- Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w soboty, niedziele i święta. Obsługuje połączenia w języku polskim oraz  językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim - mówi Mariusz Szymański, rzecznik prasowy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

Lekarz zadecyduje

Jeśli będzie potrzeba, lekarz lub pielęgniarka w trakcie rozmowy wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Konsultant infolinii może też wysłać do pacjenta Zespół Ratownictwa Medycznego, jeżeli stan zdrowia będzie wskazywał na potrzebę pilnej pomocy.

News4media/KK

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama