Nowy etap rozwoju Portu Gdynia. Kontenery i paliwa w centrum uwagi

Opublikowano:
Autor:

Nowy etap rozwoju Portu Gdynia. Kontenery i paliwa w centrum uwagi - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości PomorzePort Gdynia przyspiesza rozwój: nowy Port Zewnętrzny i rozbudowa terminala paliwowego podnoszą przepustowość portu, wzmacniając jego rolę jako kluczowego węzła logistycznego i energetycznego w Polsce.
reklama

Port Zewnętrzny - więcej czasu na dopracowane oferty

Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił, że termin składania ofert w ramach postępowania na budowę Portu Zewnętrznego zostaje przesunięty na 30 czerwca 2026 r. Zmiany w dokumentacji oraz liczne pytania od potencjalnych wykonawców sprawiły, że dodatkowy czas stał się koniecznością.

Port podkreśla, że zależy mu na maksymalnej konkurencyjności i jakości ofert, zwłaszcza że jedna z firm ubiegających się o udział w projekcie prowadzi rozmowy z globalnym operatorem portowym, co może zwiększyć skalę inwestycji.

Budowa Portu Zewnętrznego to jedno z najbardziej ambitnych przedsięwzięć hydrotechnicznych w Polsce. Nowy, głębokowodny terminal kontenerowy ma umożliwić obsługę największych jednostek wpływających na Bałtyk oraz zwiększyć przepustowość portu nawet do 2,5 mln TEU rocznie.

reklama

Modernizacja SPPP - strategiczna inwestycja dla bezpieczeństwa energetycznego

Równolegle Port Gdynia ogłosił rozpoczęcie prac przy rozbudowie Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP). Inwestycję zrealizuje Budimex S.A., a jej efektem będzie podwojenie rocznej przepustowości terminala paliwowego oraz możliwość obsługi dużo większych tankowców niż dotąd.

To inwestycja o wyjątkowej skali i złożoności. Prace będą prowadzone wyłącznie od strony wody, co wymaga wysokiej precyzji i doświadczenia wykonawcy.

Właśnie ten aspekt podkreślił Cezary Łysenko, Członek Zarządu Budimex:

Realizujemy jedną z kluczowych inwestycji w zakresie infrastruktury paliwowej w Polsce. Zakres prac jest zaawansowany technologicznie, a prowadzenie robót wyłącznie z wody wymaga perfekcyjnej koordynacji i precyzyjnego planowania. Budimex posiada doświadczenie w robotach hydrotechnicznych i wiemy, jak istotne jest bezpieczeństwo oraz niezawodność infrastruktury portowej. Cieszymy się, że możemy współtworzyć nowy etap rozwoju Portu Gdynia – mówi Łysenko.

reklama

Zadowolenia z wyboru wykonawcy nie ukrywa również Port Gdynia. Jak podkreśla Piotr Gorzeński, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.:

Cieszymy się, że partnerem w realizacji SPPP będzie Budimex – doświadczona, polska firma, z którą współpracujemy z pełnym zaufaniem. Dla nas to nie tylko gwarancja rzetelnego wykonania, ale również realny wkład portowych inwestycji w rozwój krajowej gospodarki i miejsca pracy.

Zdjęcie: Natalia Kuna/ Port Gdynia

Wspólna perspektywa: silniejsza logistyka i stabilniejsza gospodarka

Choć oba projekty dotyczą różnych obszarów - kontenerowego i paliwowego - łączy je jedno: konsekwentne wzmacnianie pozycji Portu Gdynia na mapie gospodarczej Europy.

reklama

Port Zewnętrzny ma zwiększyć znaczenie Gdyni jako węzła w globalnych łańcuchach dostaw, a modernizacja SPPP zapewni większą elastyczność i bezpieczeństwo energetyczne kraju. Zderzenie tych inwestycji tworzy efekt synergii - multimodalny, nowoczesny port, gotowy na wymagania XXI wieku.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo