System FALA powinien zostać zlikwidowany? Tak uważają radni z ramienia Prawa i Sprawiedliwości oraz kandydaci do Rady Miasta Gdańska Przemysław Majewski i Andrzej Skiba. Wraz z kandydatką do sejmiku Natalią Nitek-Płażyńską oznajmili, że projekt ten okazał się niewypałem i miasto powinno jak najszybciej z niego zrezygnować.
- System FALA wciąż nie działa. Projekt wart 150 mln zł, z dofinansowaniem unijnym rzędu 90 mln zł nie spełnia oczekiwań mieszkańców. Nie chcą z niego korzystać, a w ostatnim czasie nawet podszywają się pod niego oszuści. Dlatego dziś mówimy otwarcie, skończmy z tym systemem. Nie dofinansowujmy go kolejnymi 10 mln zł rocznie, przeznaczmy te środki na rozwój komunikacji, nowe połączenia autobusowe, tramwajowe i kolejowe. To z czego mieszkańcy naprawdę skorzystają, a nie z bubla, który będzie studnią bez dna - stwierdził radny Przemysław Majewski.
Od początku działania do 18 marca w urządzeniach FALA zamontowanych w pojazdach ZTM Gdańsk pasażerowie zakupili 48 tys. biletów jednorazowych. Tak wynika z danych przekazanych przez spółkę InnoBaltika. To niewielka ilość w stosunku do wszystkich sprzedanych biletów. Według danych Zarządu Transportu Miejskiego w 2022 roku miesięcznie sprzedawano w Gdańsku około 850 tysięcy biletów jednorazowych. Oznacza to, że sprzedaż w systemie FALA to jedynie około 5% wszystkich sprzedawanych biletów jednorazowych.
[news:1538952]
- Ostrzegaliśmy, że system FALA będzie kompromitacją, ponad rok temu zorganizowaliśmy specjalną debatę w Radzie Miasta. Wówczas wiceprezydent Piotr Borawski, odpowiedzialny za ten projekt mówił, że przesadzamy. Minął kolejny rok, wydano 150 mln złotych i system FALA dalej nawala. Żądamy zatem konsekwencji i wyciągnięcia odpowiedzialności. Oczekujemy dymisji wiceprezydenta oraz możliwie szybkiego wycofania się z systemu FALA zgodnie z procedurami - dodał radny Andrzej Skiba.
Przedstawiciele PiS żądają dymisji wiceprezydenta Piotra Borawskiego oraz przekazania środków przeznaczonych na system FALA na rozwój komunikacji miejskiej w innych obszarach. Jako przykłady podali utworzenie linii tramwajowej nr 13 czy zwiększenie ilości linii autobusowych na południowe dzielnice miasta.
[news:1540717]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.