MEVO w Trójmieście kończy 2 lata

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Kamil Różycki

MEVO w Trójmieście kończy 2 lata - Zdjęcie główne

foto Kamil Różycki

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Gdańsk16 listopada 2025 roku system roweru metropolitalnego MEVO obchodził swoje drugie urodziny. Dwa lata po reaktywacji projekt rozwinął się do jednej z największych flot rowerów publicznych w Europie Środkowej, a z usług korzysta już blisko pół miliona mieszkańców i turystów.
reklama

Konkurs na 2. urodziny MEVO

Z okazji jubileuszu Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot ogłosiła konkurs "MEVO kończy dwa lat". Użytkownicy mogą przesyłać kreatywne życzenia w dowolnej formie — od zdjęć i filmów po wiersze i memy.

  • Termin zgłoszeń: 14-19 listopada;
  • Nagrody: 5 rocznych abonamentów, 5-miesięcznych oraz zestawy gadżetów;
  • Ogłoszenie wyników: 20 listopada;
  • Wręczenie nagród: 22 listopada.
Celem akcji jest nie tylko świętowanie, ale także pokazanie, jak bardzo MEVO wpisało się w codzienność mieszkańców.

Trudny czas: pożar na Przeróbce

Luty 2025 roku okazał się jednym z największych wyzwań w historii systemu. W wyniku pożaru magazynu na gdańskiej Przeróbce spłonęło około 1,5 tysiąca rowerów i setki baterii, co oznaczało wielomilionowe straty.

reklama

Mimo skali zniszczeń operator systemu niemal natychmiast rozpoczął odbudowę floty. Co ważne - MEVO nie zawiesiło działania ani na jeden dzień, a użytkownicy wciąż mogli korzystać z dostępnych rowerów.

MEVO dziś - skala, flota, użytkownicy

Dwa lata po starcie MEVO dysponuje flotą około 5,3 tys. rowerów, zarówno klasycznych, jak i elektrycznych. Pojazdy są dostępne nie tylko w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, ale także w okolicznych gminach metropolii.

Z systemu korzysta już prawie 500 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, a liczba wypożyczeń regularnie rośnie - szczególnie w sezonie letnim. MEVO stało się dla wielu osób naturalną alternatywą dla samochodu czy komunikacji miejskiej.

reklama

Kiedyś jeździłem autem nawet na krótkie dystanse. Teraz łapię MEVO prawie codziennie - szybciej, taniej i bez korków. To naprawdę ułatwia życie w Trójmieście - mówi pani Katarzyna, użytkowniczka od pierwszego dnia.

Wpływ ekologiczny i rozwój infrastruktury

MEVO w widoczny sposób ogranicza ruch samochodowy w centrum miast i pozwala redukować emisję CO₂. Szczególnie popularne są rowery elektryczne, które ułatwiają pokonywanie dłuższych tras i różnic wysokości charakterystycznych dla części Gdyni i Gdańska.

Operator stale inwestuje w:

reklama

  • Punkty ładowania;
  • Serwis rowerów;
  • Nowe stacje i stojaki.

System stanowi element szerszej strategii metropolii, której celem jest zwiększenie udziału transportu zrównoważonego.

Wyzwania i kierunki rozwoju

Przed MEVO stoi kilka istotnych wyzwań, które będą kształtować rozwój systemu w najbliższych latach. Kluczowe znaczenie ma zwiększenie bezpieczeństwa magazynów oraz infrastruktury ładowania, a także skuteczne utrzymanie i relokacja coraz większej floty rowerów. Ważnym elementem pozostaje dalsza rozbudowa sieci stacji oraz zapewnienie stabilności finansowej przy rosnącej liczbie użytkowników. W planach przewidziano również integrację MEVO z innymi formami transportu publicznego, rozwój infrastruktury ładowania oraz stopniową automatyzację systemu, co ma poprawić jego wydajność i dostępność.

reklama

Po dwóch latach od reaktywacji MEVO jest nie tylko projektem transportowym, ale elementem tożsamości metropolii. Ułatwia codzienne życie, wspiera ekologiczne postawy i zmienia kulturę przemieszczania się po mieście.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo