Jak poinformowała Komenda Miejska Policji w Gdańsku, w czwartek 15 grudnia doszło do oszustwa i kradzieży przez telefon. Do 22-letniej mieszkanki Gdańska zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Powiedział kobiecie, że ktoś próbował zaciągnąć na nią kredyt, więc aby zapobiec transportowi środków, musi ona sama szybko złożyć takowy wniosek.
Chwilę później odezwał do niej kolejny oszust, tym razem udawał policjanta, który rzekomo zajmował się sprawą. Podczas rozmowy na telefonie pokrzywdzonej wyświetlił się autentyczny numer komisariatu przy ul. Platynowej. Pokrzywdzona dostała jeszcze trzeci telefon od fałszywej specjalistki ds. bezpieczeństwa banku, która miała uwiarygodnić całą historię.
22-latka przelała zaciągnięty kredyt w wysokości 38 tys. złotych na rzekome techniczne konto banku. Następnie udała się na komisariat, gdzie rzekomo miał na nią czekać policjant, z którym rozmawiała wcześniej. Jednak gdy tam dojechała, okazało się, że padła ofiarą oszustwa.
Kradzież blikiem
Tego samego dnia oszuści nakłonili drugą osobę do wysłania im pieniędzy. 59-latek z Gdańska stracił w taki sposób 31 tys. złotych. Sprawcy zadziałali w tej sytuacji nieco inaczej. Mężczyzna dowiedział się od fałszywego pracownika banku, że z jego konta właśnie są wypłacane pieniądze.Pracownik ds. bezpieczeństwa pomoże uchronić jego oszczędności, jednak on sam musi natychmiast zainstalować na swoim telefonie specjalną aplikację. Dzięki niej oszuści mieli pełen dostęp do telefonu i konta bankowego 59-latka. Na polecenie dzwoniącego złodzieja, wypłacił on wszystkie oszczędności i za pomocą kodu blik przelał je na inne konto. Podczas rozmowy na telefonie pokrzywdzonego wyświetlały się autentyczne numery telefonów infolinii banku.
Policja obecnie zajmuje się sprawą i próbuje namierzyć oszustów. Apeluje również o ostrożność oraz zachowanie czujności w przypadku takich telefonów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.