Ten obszar dawno temu stał się miejscem darmowego parkowania dla osób z sąsiedniego Wrzeszcza, przez co mieszkańcy z okolicy mieli ograniczony dostęp do miejsc parkingowych.
Nowa dzielnica dołączyła do Strefy Płatnego Parkowania
Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania na Strzyży ma rozwiązać problem tzw. "dzikiego parkowania". Dzielnica była wykorzystywana jako darmowy parking przez mieszkańców Wrzeszcza i pobliskich przedsiębiorców. Nowy sektor obejmie prawie cały teren dzielnicy, co ma usprawnić organizację ruchu i zwiększyć rotację miejsc parkingowych.Kolejną ważną zmianą jest wyodrębnienie nowego sektora SPP na parkingu kubaturowym przy gmachach Urzędów Wojewódzkiego i Marszałkowskiego, nazwanym sektorem GPO. Władze miasta, poprzez obniżenie opłat w tej strefie, chcą zachęcić kierowców do korzystania z tego parkingu, aby odciążyć zatłoczone ulice w okolicy. Stawki za parkowanie w sektorze GPO będą niższe niż w innych częściach SPP – za pierwszą godzinę zapłacimy 2,50 zł, za drugą 3 zł, a za trzecią 3,60 zł, co jest znacząco mniej w porównaniu do pozostałych stref, gdzie opłaty są odpowiednio wyższe. Jak tłumaczył Tomasz Wawrzonek, Zastępca Dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, miasto zależy na tym, by w miejscach z deficytem parkingowym, jak w rejonie urzędów, pierwszym wyborem kierowców był parking kubaturowy.
– Obawiamy się, że przy równych stawkach prościej będzie niektórym osobom zaparkować np. przy Placu Wałowym lub przy innych pobliskich ulicach - przyznał zastępca dyrektora Tomasz Wawrzonek.
Zmiany na Przymorzu, Strzyży i w Śródmieściu
Zmiany dotkną także dzielnicy Przymorze Małe, gdzie zostaną wydłużone godziny poboru opłat. Dotychczas parkowanie płatne było w godzinach 9-15, jednak po wprowadzeniu nowych przepisów będą to godziny 9-17. Zmiana ta była postulatem Rady Dzielnicy, która chciała dostosować system do specyficznych potrzeb lokalnej społeczności.Ciekawym elementem nowych przepisów jest wprowadzenie tzw. stawki "zerowej". Oznacza to, że w wyjątkowych sytuacjach, takich jak akcje ratunkowe, kierowcy, którzy np. ratowali czyjeś życie, mogą uniknąć opłaty za parkowanie, pod warunkiem, że przypadek ten zostanie zweryfikowany przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
Kto chce zmian w Strefach Płatnego Parkowania?
Podczas sesji Rady Miasta Gdańska, radni PiS wyrazili pewne obawy dotyczące niektórych aspektów wprowadzenia zmian, szczególnie w kontekście różnej wielkości stref oraz uprzywilejowania mieszkańców większych obszarów SPP.
– Kiedy patrzymy na mapy, to widzimy, że zróżnicowana jest wielkość poszczególnych Stref Płatnego Parkowania. Niektóre są bardzo duże, jak np. ta w Oliwie, a niektóre są stosunkowo małe - biorąc pod uwagę np. Wrzeszcz Dolny. Stąd pytanie - czy takie zróżnicowanie nie wpływa na to, że osoba, która wykupuje abonament na daną, większą strefę jest niejako uprzywilejowana względem osób, które mają abonament w strefie mniejszej? - pytał radny Majewski.
Dyrektor Wawrzonek odpowiedział, zaznaczając, że każda zmiana w SPP wynika z inicjatywy odpowiedniej rady dzielnicy.
Na te pytania zareagowali też radni klubu KO Żaneta Geryk i Marcin Mickun. Oboje potwierdzili, że zmiany na Strzyży i Przymorzu Małym były proponowane i wyczekiwane przez większość mieszkańców oraz radnych tych dzielnic.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.