Mniejsze opóźnienia "trójki"
Zmianę na lepsze mają odczuć w szczególności pasażerowie linii 3, która często, szczególnie w szczycie kursuje opóźniona. Stoi za tym między innymi brak przerw pozwalających na wyrównanie czasu podczas postoju na krańcu w Brzeźnie.
- Wyeliminowane zostaną przerwy rzędu 10-14 minut między kolejnymi kursami na odcinku Strzyża PKM - Oliwa przed godz. 09:30. Kursy do tej godziny będą realizowane co ok. 4-6 minut - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Do tego niektóre kursy w kierunku Łostowic zostaną opóźnione o 2 minuty, co pozwoli na lepsze wyrównanie czasu rozkładowego w przypadku opóźnienia.
ZTM chce również poprawić koordynacje linii 2 i 8 na odcinku "Zaspa" 02 - "Mickiewicza" 02. Od dziś tramwaje w szczycie będą kursowały tam w odstępach 8-9 minut, zamiast dotychczasowych 6-11 minut.
Nowy kurs z Ujeściska
Kolejne istotne zmiany zaplanowano na linii 12. Pasażerowie otrzymają jeden nowy kurs na pełnej trasie (Zaspa-Ujeścisko) o godzinie 8.36. Zmiany dotyczą również dwóch porannych odjazdów - zamiast z zajezdni, będą one realizowane z pętli Zaspa.
- Dwa kursy dotychczas wykonywane na skróconej trasie „Zajezdnia” 02 – „Ujeścisko” 01 o godz. 9:22 i 9:42 będą realizowane na pełnej trasie z Zaspy, odpowiednio o godz. 08:56 i 09:16 - zapowiada Dagmara Szajda.
W zamian za to kurs z Zaspy o godzinie 9.35 zostanie skrócony do przystanku "Strzyża PKM" 02. Likwidacji ulegnie również ten z Zaspy do Strzyży o godzinie 8.48.
Duże zmiany na linii 6
Zarząd Transportu Miejskiego zadecydował o skróceniu trzech porannych kursów linii 6. Tramwaje odjeżdżające z pętli Łostowice Świętokrzyska o godzinach: 7.43, 8.03 i 8.23 nie pojadą do Jelitkowa, a jedynie na pętlę Strzyża PKM. W zamian za to dwa odjazdy zostaną wydłużone do Jelitkowa.
- Natomiast kursy o godz. 07:53 i 08:33 (do Strzyży PKM) zostaną wydłużone do Jelitkowa - nadmienia Szajda.
Zlikwidowane zostaną kursy o godzinie 9.12 z Jelitkowa do Strzyży PKM oraz o 13.18 ze Strzyży PKM do Jelitkowa.
Korekty zamiast likwidacji?
Pasażerowie linii kursujących na Chełm mogą zauważyć, że ta nierzadko osiąga granice swojej przepustowości. Sygnalizacje świetlne nie są włączone do systemu TRISTAR, a więc w szczycie, gdy kursów jest sporo, tramwaje tkwią w korkach. Wąskie gardło szczególnie widać na skrzyżowaniach alei Sikorskiego z ulicą Witosa oraz Chałubińskiego. Tramwaje potrafią stać również przed przystankiem Cieszyńskiego oraz na wyjeździe z osiedla przy ulicy Cebertowicza.Wprowadzone zmiany dają szansę na poprawę sytuacji, dzięki lepszej koordynacji sześciu linii tramwajowych, korzystających wspólnie między innymi z odcinka Przemyska-Śródmieście SKM. Kilka dni temu ZTM, aby poprawić punktualność, zdecydował się na... likwidacje kursów.
[news:1502765]
Wprowadzone dziś korekty dotyczą linii tramwajowych 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11 i 12. Szczegóły dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku (ztm.gda.pl).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.