reklama

ZTM Gdańsk szuka nowego przewoźnika. Na stole rekordowa kwota

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Puls Gdańska

ZTM Gdańsk szuka nowego przewoźnika. Na stole rekordowa kwota - Zdjęcie główne

Gdańsk wyda ponad 600 milionów na komunikację z ościennymi gminami | foto Puls Gdańska

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejskiCztery oferty wpłynęły w ramach przetargu gdańskiego ZTM. Miejska spółka poszukuje nowego przewoźnika, który będzie realizował połączenia autobusowe od 2026 roku na terenie Gdańska oraz m.in. do Sopotu czy Pruszcza Gdańskiego.
reklama

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku szuka przewoźnika, który przez 10 lat będzie obsługiwał wybrane linie autobusowe na terenie Gdańska i ościennych gmin. W środę, 28 sierpnia otwarte zostały oferty, które napłynęły do urzędników w ramach przetargu, o którym informowaliśmy w czerwcu tego roku

Umowa z obecnym przewoźnikiem - firmą BP Tour, wygasa z końcem 2025 roku. Zatem podmiot, który zostanie wybrany przez ZTM, zacznie świadczyć swoje usługi od 1 stycznia 2026 roku do 31 grudnia 2035 roku.

Przetarg na przewozy podzielono na dwie części. Część Gdańsk Północ obejmuje obsługę linii nr 117, 122, 126, 143, 171. Część Gdańsk Południe obejmie pruszczańskie linie 107, 307, 607 oraz linie 132, 156, 174, 200, 205, 207, 232, 255, 256 i N5. 

reklama

W ramach części Gdańsk Północ przewoźnik będzie musiał zapewnić do obsługi 15 autobusów, w tym 7 przegubowych i 8 standardowych oraz jeden wóz rezerwowy. Natomiast jeśli chodzi o część południową, to wymagana jest obsługa 17 autobusów przegubowych oraz 8 standardowych i jednego pojazdu rezerwowego. Wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, klimatyzowane oraz wyposażone w system zliczania pasażerów. Co najmniej 7 przegubowców musi być pojazdami zeroemisyjnymi.

Ile ofert napłynęło?

Cztery podmioty zdecydowały się przesłać swoją ofertę w ramach przetargu, jednak tylko dwa z nich złożyły na obie części. 

Pierwsza z nich pochodzi od dotychczasowego operatora, czyli BP Tour Regio. Uwzględnia obie części oferty: za pierwszą oczekują 330 mln złotych, a za drugą 450 mln złotych. Drugą spółką, która zdecydowała się wozić pasażerów na obu obszarach, jest PKS Gostynin. Ich oferta opiewa na 267 mln zł za część pierwszą i 392 mln zł za drugą.

reklama

Pozostałe oferty dotyczą tylko jednego z obszarów. PKS Gdańsk jest zainteresowany operowaniem w części północnej i oczekuje za to kwoty 251 mln zł. Natomiast ofertę za część południową złożyła spółka Relobus Transport Polska, która swoje usługi wyceniła na 336 mln zł.

Urzędnicy na umowę zarezerwowali w budżecie 634 mln zł, co jest rekordową kwotą. Zwycięzcę przetargu poznamy zapewne w ciągu kilku miesięcy.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama