Od 1 stycznia 2026 roku nowy przewoźnik zastąpi aktualnie świadczącą dla ZTM usługi firmę BP Tour. Aktualna umowa z tą firmą wygasa bowiem z końcem 2025 roku. Nowy przewoźnik zawrze z gdańskim ZTM-em umowę na 10 lat, do 31 grudnia 2035 roku.
Przetarg na przewozy podzielono na dwie części. Część Gdańsk Północ obejmuje obsługę linii nr 117, 122, 126, 143, 171. Część Gdańsk Południe obejmie pruszczańskie linie 107, 307, 607 oraz linie 132, 156, 174, 200, 205, 207, 232, 255, 256 i N5.
Wymagane wozy zeroemisyjne
Autobusy wszystkich wymienionych linii pokonają rocznie około 1,424 mln wozokilometrów, co w skali 10 lat da 14,24 mln wozokilometrów. ZTM zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby wozokilometrów o maksymalnie 2 miliony dla pakietu północnego i maksymalnie 3 miliony dla pakietu południowego w skali 10 lat.W ramach pakietu Gdańsk Północ przewoźnik będzie musiał zapewnić do obsługi 15 autobusów, w tym 7 przegubowych i 8 standardowych oraz jeden wóz rezerwowy. Pakiet Gdańsk Południe wymaga do obsługi 17 autobusów przegubowych oraz 8 standardowych i jednego pojazdu rezerwowego. Co ciekawe, co najmniej 7 przegubowców z pakietu południowego musi być pojazdami zeroemisyjnymi. Wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, klimatyzowane oraz wyposażone w system zliczania pasażerów.
Oferty w przetargu można składać do 12 lipca, zatem nowy przewoźnik lub przewoźnicy powinni być znani w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.