Najnowsze zmiany dotyczą linii 127, 143 oraz 148 i wejdą w życie w piątek, 23 grudnia. O ile w przypadku linii 127 i 143 będą to symboliczne zmiany, tak na linii 148, łączącą Żabiankę i Przymorze z Brzeźnem, należy spodziewać się sporych cięć kursów. ZTM nie mówi o nich wprost, informując jedynie o nowej częstotliwości kursowania autobusów.
- W dni powszednie w godz. 17:30-20:00 autobusy będą kursować co 20 minut – czytamy na stronie internetowej ZTM Gdańsk.
Obecnie autobusy linii 148 do około 18:20 kursują co 12 minut, a do około 20:50 co 15 minut.
Publikacja nowych rozkładów jazdy, ważnych od 23 grudnia, tradycyjnie już nie obyła się bez poważnych błędów. W nowym rozkładzie jazdy linii 148 opublikowanym na stronie organizatora przewozów, brakuje części kursów. Według rozkładu jazdy z oficjalnej strony ZTM autobusy linii 148 z Żabianki SKM w kierunku PCK mają przerwę w kursowaniu od 19:53 do 21:22, a więc aż 1,5 godziny! Najprawdopodobniej jest to jednak błąd.
Fot. rozkład linii 148 na oficjalnej stronie ZTM
Podobna luka widniała w rozkładzie jazdy linii 148 kilka tygodni temu, przy okazji innej zmiany. Dopiero po publikacji naszego artykułu ZTM pospiesznie poprawił rozkład jazdy. Kolejna zmiana rozkładu jazdy pokazuje, że organizator ma problemy ze zorganizowaniem prawidłowej informacji dla pasażerów i nie uczy się na swoich błędach.
[news:1356506]
Będzie więcej cięć
Pasażerowie gdańskich autobusów nie mają się co łudzić – kursów w przyszłym roku nie będzie więcej, wręcz przeciwnie. Uchwalony przez gdańskich radnych budżet na 2023 rok zakłada, że między 1 stycznia a 31 grudnia przyszłego roku autobusy pokonają o 380 tysięcy wozokilometrów mniej niż w roku obecnym. Czy to dużo? Przykładowo kursująca co 20 minut w szczycie oraz co 30 minut poza szczytem i w weekendy linia 118, łącząca Śródmieście z Ujeściskiem, przez Chełm, wykonuje rocznie około 281 tysięcy wozokilometrów. Aby wypełnić postanowienia przyszłorocznego budżetu, trzeba byłoby całkowicie zlikwidować na przykład wspomnianą linię 118 oraz mocno ograniczyć funkcjonowanie innej linii.[news:1346095]
Likwidacji całych linii raczej nie powinniśmy się spodziewać, dlatego trzeba mieć na uwadze, że większe i mniejsze cięcia mogą dotknąć w przyszłym roku wiele linii autobusowych. Podczas minionej sesji Rady Miasta Gdańska wiceprezydent Piotr Borawski wspominał o zmniejszeniu liczby wozokilometrów autobusów w związku z planowanym otwarciem trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Jej obsługa spowoduje jednak, że liczba wozokilometrów pokonywanych przez tramwaje wzrośnie o 180 tysięcy. Jest to znacznie mniej niż planowane zmniejszenie wozokilometrów autobusowych. To oznacza, że przyszłoroczne cięcia mogą nie ograniczyć się tylko do linii autobusowych kursujących wzdłuż ulicy Nowej Warszawskiej.
[news:1384719]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.