reklama

Swingi jak z fabryki. 12-letnie tramwaje przechodzą remonty [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Transport miejski Tramwaje Pesa 120NaG Swing to pierwsze w Gdańsku tramwaje, które są w 100 procentach niskopodłogowe. Pierwsze z nich mają już 12 lat, dlatego przyszedł czas na ich remont. Gdańskie Autobusy i Tramwaje chwalą się efektami prac
reklama

W latach 2010-2011 do Gdańska przybyło 35 całkowicie niskopodłogowych, klimatyzowanych, jednokierunkowych i jednoprzestrzennych tramwajów Pesa Swing. Zastąpiły one znaczą część wyeksploatowanych, wysokopodłogowych wagonów 105Na i wniosły komfort podroży tramwajem na zupełnie nowy poziom.

Po kilkunastu latach służby przyszedł czas na pierwszy generalny Remont Swingów. Do tej pory tak zwaną naprawę główną wykonano w 6 pojazdach.

- Naprawy główne obejmują każdy element składowy tramwajów - od dachu poprzez wnętrze, czyli przedziały pasażerskie i kabiny motorniczych, nadwozia - zewnętrzne części pojazdów, po podwozie. Działania te przekładają się na wysoki komfort podróży naszych pasażerów i niezawodność pojazdów - mówi Jerzy Wiatr, wiceprezes ds. operacyjnych Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Niedawno zakład remontowy firmy Saatz z Grudziądza opuścił wagon o numerze 1017. Różni się on nieco od poprzednich 5 Swingów, które wyremontowano w 2020 roku. Pojazd ma nie tylko nowy schemat zewnętrznego malowania, ale także nowy wzór tapicerki siedzeń, na którym widnieją czarne herby Gdańska. Jest to już 4 rodzaj obić siedzeń gdańskich tramwajów, obok wychodzącego z użycia wzoru z gdańskimi zabytkami, czerwonych obić bez herbów Gdańska i wprowadzonym stosunkowo niedawno obiciem z żółtymi herbami Gdańska.

Kolejną różnicą, która tym razem ma duże znaczenie dla pasażerów, jest montaż wewnętrznych, bocznych wyświetlaczy LCD prezentującymi całą trasę linii ze wszystkimi przystankami. W pierwszych pięciu wyremontowanych Swingach nie zamontowano takich urządzeń, choć w tym samym czasie montowano je w fabrycznie nowych Jazzach Duo oraz modernizowanych, lecz wiekowych wagonach N8C. W żadnym z wyremontowanych dotychczas Swingów nie ma niestety ładowarek USB, znanych ze wspomnianych Jazzów Duo i modernizowanych N8C.

- W ciągu najbliższego półrocza naprawy główne przejdzie kolejnych 9 pojazdów Pesa Swing, a w następnych latach wyremontowane zostaną pozostałe. Do końca 2024 roku naprawy główne przejdą wszystkie tramwaje Pesa Swing znajdujące się we flocie GAiT – czyli łącznie 35 pojazdów - mówi Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.

Tramwaje Pesa Swing stacjonują na co dzień w zajezdni Wrzeszcz. Można je spotkać na wszystkich liniach, które na obu końcach trasy mają pętle tramwajowe. Obecnie są to linie: 3, 4, 5, 8, 9 i 63.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama