reklama

Definitywny koniec ciągłych awarii biletomatów?

Opublikowano:
Autor:

Definitywny koniec ciągłych awarii biletomatów? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski Od kilku miesięcy pasażerowie skarżą się na ciągłe awarie automatów biletowych. Jak zapewnia operator urządzeń, dostępność urządzeń wzrasta, a problemy powoli przechodzą do historii.
reklama

Na terenie miasta działa ponad 100 biletomatów, których właścicielem jest Mennica Polska. Pasażerowie mogą w nich zakupić bilety jednorazowe oraz doładować kartę miejską.

Od kilku miesięcy podróżujący transportem miejskim skarżą się jednak, że automaty odmawiają posłuszeństwa. Najczęściej sygnalizowanymi problemami były nieodczytywanie karty miejskiej, przerywanie transakcji kodowania biletu lub zawieszenie się aplikacji na oknie wydruku biletu jednorazowego.

Operator maszyn jest świadomy problemów, które w Gdańsku były większe niż w innych miastach. Na przełomie roku na zaproszenie Mennicy Polskiej do Gdańska przyjechali technicy ze słowackiej firmy, która wyprodukowała urządzenia. Wszystko wskazuje na to, że udało im się uporać z najważniejszymi problemami.

- Biorąc pod uwagę okres od kiedy w Gdańsku działają wszystkie nowe biletomaty, od początku stycznia do dziś mamy znacząco mniej zgłoszeń reklamacyjnych - mówi nam Jacek Sieński, dyrektor Działu Handlowego Płatności Elektronicznych w Mennicy Polskiej.

Mimo, że specjaliści producenta wyjechali już z Gdańska pozostają w stałym kontakcie z lokalnymi technikami. Chcą eliminować sytuacje w których dochodzi do zakleszczenia się banknotów w czytnikach, blokowania monet we wrzutnikach lub zawieszaniem się aplikacji automatu. Ta ostatnia sytuacja nie wynika z błędów oprogramowania, a jest bardzo często skutkiem fizycznego zablokowania urządzeń.

Przerwa w sprzedaży biletów = awaria?

Jak zapewnia nas przedstawiciel operatora biletomatów, spółka na bieżąco monitoruje stan wszystkich urządzeń. Oprócz zgłoszeń o awariach od użytkowników, Mennica Polska wysyła techników również wtedy, gdy w biletomacie zostaje odnotowana dłuższa niż zwyczajowo przerwa w sprzedaży biletów.

- W takich sytuacjach niezwłocznie jest weryfikowana przyczyna. Sprawdzamy m.in. czy wspomniany przestój wynika z braku aktywności po stronie klienta, czy mamy do czynienia z awarią, która z jakichś względów nie została zaraportowana do systemu centralnego - tłumaczy Jacek Sieński.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama