Zrywanie sieci trakcyjnej pod wiaduktem kolejowym w ciągu al. Hallera we Wrzeszczu Dolnym jest zdarzeniem stosunkowo częstym, a na dodatek bardzo uciążliwym, szczególnie dla pasażerów tramwajów. Ponieważ wprowadzane przez GZDiZ zakazy i ograniczenia ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 metra i cięższych niż 3,5 tony nie przynosiły efektów, zdecydowano się na przebudowę. Dotychczasowe metody, w tym znaki zmiennej treści informujące o ograniczeniach dot. wysokości pojazdów całkiem zawiodły.
Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem polegała na wymianie zniszczonych przez wielokrotne zerwania elementów sieci trakcyjnej: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych, izolatorów. Ponadto Zamontowano dodatkowe izolatory sekcyjne od strony ul. Klinicznej, dzięki czemu w przypadku ewentualnych kolejnych zerwań sieci pod wiaduktem, ruch na sąsiednich trasach, np. w kierunku ul. Marynarki Polskiej, będzie utrzymany. Dotychczas w przypadku incydentów pod wiaduktem konieczne było wyłączenie napięcia i wtrzymanie ruchu na sąsiadujących trasach.
Co najważniejsze, sieć pod wiaduktem została podniesiona dzięki zamontowaniu od strony ul. Piramowicza dodatkowego słupa trakcyjnego. Wymianie na nowy uległ także jeden słup od strony ul. Wyspiańskiego. GZDiZ zapewnia, że teraz zerwania sieci trakcyjnej w tym miejscu powinny zdarzać się incydentalnie, a jeśli do takiej sytuacji dojdzie, to utrudnienia w ruchu tramwajów będą znacznie mniejsze.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.