Infrastruktura tramwajowa w Gdańsku, choć jest w dość dobrym stanie, wymaga nieustannego utrzymania. Po kilkunastu latach część torowisk wymaga już pewnych napraw. Sprawdziliśmy, gdzie w tym roku odbędą się naprawy torowisk tramwajowych.
Utrzymanie torowisk tramwajowych to nie tylko wielkie modernizacje, jak na trasie na Stogi, ale także mniej spektakularne prace. Do 30 września 2019 roku utrzymaniem torów tramwajowych zajmował się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Od 1 października zadanie to przejęły Gdańskie Autobusy i Tramwaje. W minionych latach przeprowadzono wiele prac związanych z utrzymaniem torowisk, m.in. naprawę torów w Oliwie, czy frezowanie szyn w wielu rejonach miasta.
Jak informują nas Gdańskie Autobusy i Tramwaje w tym roku również zaplanowano wiele prac utrzymaniowych. Wśród nich znajdują się drobne prace jak wymiana szyn na pętlach, wymiana zwrotnic na najbardziej obciążonych węzłach, takich jak: Opera Bałtycka, Węzeł Groddecka, Hucisko Węzeł Unii Europejskiej. Napraw w 2020 roku doczekają się także szyny i krzyżownice na węzłach: Hucisko, 3-go Maja – Nowe Ogrody, Unii Europejskiej i przy Operze Bałtyckiej. W planie na ten rok jest również naprawa przejazdów torowo-drogowych na ul. Jacka Rybińskiego, w rejonie ulic Kościuszki i Legionów, a także w rejonie skrzyżowania Grunwaldzkiej z al. Żołnierzy wyklętych.
Zły stan torowiska w jezdni na al. Hallera
Jednym z ważniejszych zadań na ten rok będzie wymiana zużytych szyn w jezdni na al. Hallera. Jest to odcinek od węzła Opera Bałtycka do skrzyżowania z ul. Kliniczną, za wiaduktem kolejowym. Stan tego odcinka należy do jednego z gorszych w Gdańsku. Nic dziwnego, gdyż ostatni remont miał tutaj miejsce w latach 2003-2004. Dziś szyny są wyeksploatowane, miejscami zdarzają się niebezpieczne pęknięcia. W fatalnym stanie jest także nawierzchnia asfaltowa otaczająca szyny. Poniżej prezentujemy Państwu aktualny stan torowiska w jezdni na al. Hallera.
Część prac zaplanowanych na 2020 rok już wykonano. W marcu wymieniono szyny na łukach na pętli Łostowice Świętokrzyska. Po tej naprawie doszło do poważnego wykolejenia tramwaju Pesa Swing. Sprawę tego wypadku bada powołana przez GAiT komisja.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.