reklama

Pierwsze odświeżone Swingi już na torach. Wiemy, kiedy kolejne remonty

Opublikowano:
Autor:

Pierwsze odświeżone Swingi już na torach. Wiemy, kiedy kolejne remonty - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski W tym roku mija 10 lat od wprowadzenia do ruchu pierwszych, całkowicie niskopodłogowych tramwajów w Gdańsku. Po całej dekadzie służby gdańskim mieszkańcom przyszedł czas na pierwsze generalne remonty tramwajów Pesa Swing.
reklama

Dostawa w latach 2020-2011 35 nowych, w pełni niskopodłogowych, całkowicie klimatyzowanych tramwajów Pesa Swing całkowicie odmieniła oblicz gdańskich tramwajów. To dzięki Swingom znacząco podniósł się komfort podróży pasażerów transportu zbiorowego w mieście. Po 10 latach intensywnej eksploatacji przyszedł jednak czas na pierwsze remonty niskopodłogowców.

Kilka dni temu z Grudziądza do Gdańska powrócił już piąty Swing po generalnym remoncie. Podczas naprawy odnowiono lub zregenerowano wszystkie zużyte elementy, a także odnowiono wyeksploatowane wnętrza. Ściany i sufity gruntownie umyto, położono nowe wykładziny podłogowe oraz wymieniono tapicerkę siedzeń na nową. Pojawiły się także nowe drzwi do kabin motorniczego. Z zewnątrz tramwaje zyskały odświeżone malowanie. Dotychczasowa malatura bowiem również była zużyta, pod wpływem eksploatacji zmieniała swoje oryginalne kolory, a sam lakier miejscami zaczął odpadać. Teraz tramwaje znów wyglądają jakby przyjechały prosto z fabryki.

W wyremontowanych swingach nie ma jednak części udogodnień znanych z nowych tramwajów Pesa JazzDuo, czy też modernizowanych N8C. Pozostawiono między innymi stare oświetlenie jarzeniowe oraz brakuje ładowarek USB i bocznych wyświetlaczy prezentujących trasę przejazdu, zwanych potocznie koralikami. Dlaczego?

- W dodatkowe elementy wyposażane są pojazdy przechodzące modernizację, natomiast tramwaje PESA Swing nie przechodzą modernizacji, ale tzw. naprawy główne wynikające z przebiegu pojazdów - tłumaczy w rozmowie z serwisem Puls Gdańska Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.

Dotychczas wyremontowano tramwaje o numerach: 1011, 1012, 1014, 1015 i 1045. Ten ostatni przed naprawą brał udział w poważnym wykolejeniu na pętli Łostowice Świętokrzyska w dniu 8 marca bieżącego roku. Na ten rok to koniec remontów tramwajów tego typu. Kolejne zaplanowano dopiero na przyszły rok. Wówczas Gdańskie Autobusy i Tramwaje planują ogłosić przetarg na naprawę kolejnych 10 pojazdów.

Również w przyszłym roku zaplanowano modernizację nieco starszych tramwajów NGT6 firmy Bombardier. Trzy takie pojazdy zakupiono w 2007 roku do obsługi nowo otwartej trasy na Chełm. Są to pojazdy trzyczłonowe, z bardzo dużą liczbą miejsc siedzących. Niestety nie posiadają one klimatyzacji i nie są w pełni niskopodłogowe. W przypadku tych wagonów zakres prac będzie znacznie większy.

- Modernizacja tramwajów typu NGT6 planowana jest w przyszłym roku. Zakres prac będzie analogiczny jak w tramwajach N8C, a więc klimatyzacja, nowe wyświetlacze łącznie z bocznym, ładowarki USB i oświetlenie LED - wylicza Anna Dobrowolska.

Oprócz najnowocześniejszych tramwajów modernizacje cały czas przechodzą znacznie starsze tramwaje typu N8C. Po modernizacji kursuje już kilkanaście tramwajów tego typu. Docelowo modernizację przejdą wszystkie 62 tramwaje tego typu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama