Miasto od lat ma w planach remont pętli tramwajowej w Oliwie. Jak się okazuje uchwalony w marcu 2018 roku miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje dla terenu pętli przeznaczenie pod węzeł integracyjny i zabudowę usługową.
Wspomniany plan pozwala na intensywną zabudowę usługową komercyjną i/lub publiczną o wysokich walorach architektonicznych, nawiązującą do tradycyjnej zabudowy Starej Oliwy. Zabudowa ma nawiązywać wysokością, stromymi dachami, układem kalenic i liniami zabudowy na całym terenie pętli tramwajowej. Ma ona być jednak zaplanowana w taki sposób, aby zachować funkcję węzła komunikacyjnego integrującego ruch tramwajowy i autobusowy. Plan nie określa formy węzła tramwajowego, czy będzie to pętla, czy przystanek prosty dostosowany do tramwajów dwukierunkowych. Miasto skłania się jednak ku temu drugiemu rozwiązaniu.
- Należy podkreślić, że zwiększa się udział taboru dwukierunkowego. Prawdopodobnie, zwiększona zostanie liczba krańców z torami ślepymi odstawczymi. Są mniej terenochłonne niż pętle. Odnośnie pętli w Oliwie nie zapadły ostateczne decyzje. W związku z obecną sytuacją trudno jednoznacznie określić czas realizacji tak kosztownej inwestycji – informuje w rozmowie z serwisem Puls Gdańska Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowego UM w Gdańsku.
Termin przebudowy pętli nie jest nadal znany, choć stan torów i otoczenia pętli stanowczo domaga się remontu. Jest to jedna z pętli, na której najczęściej dochodzi do wykolejeń. W ostatnich latach liczba wykolejeń na terenie pętli w Oliwie prezentowała się następująco:
- 2017 – 8 wykolejeń
- 2018 – 6 wykolejeń
- 2019 – 5 wykolejeń do 30.09.2019 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.