reklama

Pasażerowie nie są zainteresowani FALĄ. Niska sprzedaż w gdańskich pojazdach

Opublikowano:
Autor:

Pasażerowie nie są zainteresowani FALĄ. Niska sprzedaż w gdańskich pojazdach - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski Od ponad 7 tygodni w tramwajach i od miesiąca w autobusach działają urządzenia systemu FALA. Zainteresowanie pasażerów tą formą zakupu biletów jest jednak dość niskie.
reklama

Przez cały okres działania (do 18 marca) w urządzeniach FALA zamontowanych w pojazdach ZTM Gdańsk pasażerowie zakupili 48 000 biletów jednorazowych. Tak wynika z danych przekazanych przez spółkę InnoBaltika. To niewielka ilość w stosunku do wszystkich sprzedanych biletów. Według danych Zarządu Transportu Miejskiego w 2022 roku miesięcznie sprzedawano w Gdańsku około 850 tysięcy biletów jednorazowych. Oznacza to, że sprzedaż w systemie FALA to jedynie około 5% wszystkich sprzedawanych biletów jednorazowych.

– Oczywiście, w skali transportu publicznego choćby w samym Trójmieście to mała próba, ale dla procesu wdrażania FALI to już bardzo cenne dane. Takie liczby operacji i transakcji nie są po prostu możliwe do osiągnięcia w ramach testów zamkniętych. Statystyki pozwalają nam na wstępne, bardzo ostrożne wnioski na temat zachowań podróżujących – wyjaśnia Radomir Matczak, prezes InnoBaltiki.

Według danych operatora systemu FALA, aż 86% zakupów biletów pasażerowie czynią w najprostszym trybie, czyli przykładając swoją kartę płatniczą do czytnika lub falomatu, które znajdują się w każdym pojeździe.

– Do takiej czynności można, ale nie trzeba posiadać konta FALA. Jest to wariant najwygodniejszy, więc zgodnie z przewidywaniami stał się on liczbowo dominujący. Gdy wykonawca upora się ze zleconymi przez nas poprawkami w aplikacji to możliwe, że także ten kanał sprzedaży biletów zyska na popularności. Niemniej, już teraz można zakładać, że falomaty i czytniki staną się głównym „kasownikiem” dla klienta Systemu FALA – zapowiada Radomir Matczak.  

[news:1527735]

Sporo błędów w systemie

Jak podkreślają przedstawiciele InnoBaltiki obecnie priorytetem jest ustabilizowanie systemu i usuwanie lub marginalizowanie pojawiających się błędów.

Z błędami mierzą się głównie pasażerowie, którzy mówią o problemach z logowaniem, zawieszających się urządzeniach, długim czasie oczekiwania na komunikat w urządzeniach, czy niepoprawnej geolokalizacji (wyświetlanie niewłaściwych przystanków). Nowy system przysparza też problemów prowadzącym pojazdy, którzy zmuszeni są do wielokrotnego, skomplikowanego logowania na sterownikach systemu.

– Oczekujemy od wykonawcy wyraźnej poprawy w tych sprawach. Następnie skupimy się na przekonywaniu większej liczby pasażerów do korzystania z usług. Czynimy to metodą małych, sukcesywnie stawianych kroków – zapewnia prezes InnoBaltiki.

[news:1509276]

Pierwotnie system FALA miał wystartować w połowie 2022 roku, a pełną gotowość miał osiągnąć w marcu 2023 roku. Jego start jednak wielokrotnie przekładano. Do dziś nie udało się samorządowej spółce uruchomić go w całości. Na system FALA z publicznych środków i dofinansowania unijnego wydano ponad 150 mln złotych.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama