reklama

Miała być skrócona a nadal jeździ do Siedlec. Co dalej z linią 156?

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Transport miejski Zarząd Transportu Miejskiego, zgodnie z zapowiedziami przed otwarciem Nowej Warszawskiej, skróci linię 156. Po jakiej trasie pojadą teraz autobusy i czy będą kursowały częściej? Sprawdzamy, jakie zmiany dla pasażerów zapowiada ZTM.
reklama

Po otwarciu Szkoły Metropolitalnej w Kowalach k. Gdańska, przedłużono tam linię autobusową 156. Pojazdy już od pięciu lat kursują na trasie między Kowalami, a węzłem Siedlce. Linia kursuje w dni powszednie, od godzin porannych do około 19.00, a korzystają z niej przede wszystkim uczniowie SP nr 6, na Lawendowym Wzgórzu, jak i SP w Kowalach. 

Linia 156 skrócona do Ujeściska

Na przełomie lutego i marca, urzędnicy ogłaszali zmiany w transporcie zbiorowym, po otwarciu trasy Nowa Warszawska. Jedną z nich było skrócenie linii 156 do węzła Ujeścisko. Pojazdy miały przestać kursować Piotrkowską, Warszawską, Kielecką, Havla i Łostowicką, aż do pętli Siedlce.

[news:1390497]

Propozycja wynikała z prognoz bardzo niskiej frekwencji na odcinku Ujeścisko-Siedlce, właśnie przez otwarcie Nowej Warszawskiej, która przechwyciła dużą część pasażerów podróżujących do centrum Gdańska. Nową Warszawską otwarto, a linia 156 nadal jeździ po stałej trasie. Dlaczego? Urzędnicy zapewniają nas, że skrócenie linii nastąpi po Świętach Wielkanocnych.

Pętla Siedlce jest teraz przystankiem początkowym m.in. dla linii 156

Po przedłużeniu linii 120 do Portu Lotniczego, z Siedlec zabrano również tę linię.

[news:1243487]

Będzie więcej kursów?

Krótsza trasa linii 156 to również mniej ulic, na których autobusy notorycznie stoją w korkach - Łostowicka, Havla, czy Warszawska. Trasa nadal będzie wiodła przez zakorkowaną w szczycie Jabłoniową, Przywidzką, Zeusa, czy Guderskiego przed skrzyżowaniem ze Świętokrzyską. Zmniejszy się jednak liczba wozokilometrów wykonywanych przez autobusy i pojawi możliwość wzmocnienia linii tak, aby nie jeździła jak teraz co około 30/40 minut, a na przykład w stałym takcie co 20 minut w szczycie. Zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego, czy rozważa takie możliwości.

- Zdecydowanie zmniejszy się liczba fragmentów trasy linii 156, które są podatne na zatory drogowe (np. Warszawska, Łódzka, Havla, Łostowicka), jednak nadal będzie trudna sytuacja drogowa na ul. Jabłoniowej oraz Przywidzkiej. Ostateczny kształt oferty na linii 156 nie jest jeszcze znany, ponieważ trwają prace analityczne na liniach komplementarnych, np. 115, której kursy pokrywają się na fragmentach trasy z linią 156 - tłumaczy nam Paulina Chełmińska z Referatu Prasowego UM w Gdańsku.

Mimo, iż do Wielkanocy zostało już niewiele czasu, to znów dochodzi do sytuacji, kiedy Zarząd Transportu Miejskiego przygotowuje rozkłady jazdy na ostatnią chwilę, bez konkretnych informacji dla pasażerów. Taka odpowiedź nie gwarantuje częstszych kursów na linii 156, ale daje taką możliwość. Dopytaliśmy też o ewentualne korekty w rozkładzie jazdy, dostosowane do warunków drogowych tak, aby autobusy kursowały z mniejszymi opóźnieniami.

- Przewiduje się korektę czasu przejazdu. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku stale dopasowuje rozkłady jazdy do bieżącej sytuacji drogowej. Jednak trudno jest przewidzieć wielkość opóźnień. Każdego dnia o tej samej porze utrudnienia mogą być inne. To z kolei powoduje, że jakiekolwiek prognozowanie w tej kwestii okazuje się nieskuteczne. Jeśli uwzględnimy w rozkładzie jazdy czas przejazdu między przystankami taki jak w dni, gdy natężenie ruchu i utrudnienia są największe, to innego dnia, kiedy zatory będą mniejsze, autobus będzie musiał czekać na najbliższym przystanku, by nie odjechać z niego przed godziną zaplanowaną w rozkładzie jazdy – a to nie spotka się z akceptacją pasażerów - wyjaśnia Paulina Chełmińska w rozmowie z Pulsem Gdańska.

Na skróconej trasie linia pojedzie bez zmian - ulicami Lawendowe Wzgórze - Jabłoniową - Przywidzką - Czermińskiego - Guderskiego - Staropolską - Zeusa i Appolina. Wybrane kursy będą zajeżdżać pod Szkołę Podstawową nr 6. Żadne zmiany z kolei nie nastąpią na linii 174, kursującej na trasie Stara Piła - Siedlce, to z uwagi na stały udział urzędów gmin Kolbudy i Żukowo w finansowaniu.

[news:1412148]

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama