Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, czyli STEŚ, odpowiedziało na pytanie, czy i gdzie warto budować linię kolejową PKM Południe. Z tej analizy wynikło, że kolej warto budować na odcinku Gdańsk Śródmieście – Gdańsk Łostowice -Świętokrzyska – węzeł Kowale. Podstawowy wariant osiągnął w STEŚ najlepsze wskaźniki ekonomiczne. Znacznie gorsze wskaźniki uzyskały kolejne rozważane odcinki, w tym między innymi odcinek od węzła Kowale przez węzeł Ujeścisko do połączenia z istniejącą linią PKM niedaleko przystanku Gdańsk Kiełpinek. Prognozowane napełnienia nie uzasadniają budowy w tym miejscu kolei.
Wobec takich wyników analizy w Urzędzie Miejskim w Gdańsku pojawił się pomysł przedłużenia linii tramwajowej, która kończy się dziś na krańcówce Lawendowe Wzgórze. Tramwaj miałby pojechać wzdłuż zbiornika Świętokrzyska do nowego krańca, nazwanego roboczo Jaworzniaków. Wzdłuż przedłużanej linii tramwajowej miałaby zostać również poprowadzona droga, zwana roboczo Nową Bulońską Południową. Na większości odcinka zarówno tramwaj, jak i droga, miałyby być poprowadzone na estakadzie, na której mniej więcej w połowie jej długości, na wysokości zbiornika retencyjnego Świętokrzyska II.
Koncepcję nowej trasy tramwajowej przedstawiono na Komisji Zagospodarowania Przestrzennego pod koniec listopada.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.