reklama

Gdańsk ma coraz więcej tramwajów - jak zmieszczą się w zajezdniach?

Opublikowano:
Autor:

Gdańsk ma coraz więcej tramwajów - jak zmieszczą się w zajezdniach? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejskiW ostatnim czasie do Gdańska dotarło łącznie 15 nowych tramwajów. Ponieważ nie zezłomowano żadnego ze starych pojazdów dostawa nowych tramwajów okazała się wyzwaniem logistycznym, bowiem konieczne jest znalezienie dla nich miejsc postojowych. Okazuje się, że zaplecza przewoźnika są gotowe na zwiększenie liczby pojazdów.
reklama

Gdańska sieć tramwajowa stale się rozrasta, co naturalnie wymaga zwiększenia liczby taboru. Od kilku lat mówi się o konieczności wybudowania nowej zajezdni tramwajowej, aby móc sprawnie serwisować wszystkie pojazdy przybywające do miasta wraz z rozwojem sieci. W ciągu ostatniego roku do Gdańska przybyło 15 nowych tramwajów Pesa JazzDuo. a w ciągu kolejnego roku dotrze ich jeszcze raz tyle. W tym czasie jednak nie powstanie trzecia zajezdnia. Przewoźnik jednak uspokaja, że dla tych 30 tramwajów znalazł miejsce. Jest to jednak kres możliwości zajezdni we Wrzeszczu i Nowym Porcie.

 

 

- Aktualnie dostarczone 15 tramwajów oraz kolejne 15, które dopiero dostaniemy, jeszcze jesteśmy w stanie zmieścić w naszych zajezdniach - mówi w rozmowie z serwisem Puls Gdańska Maciej Lisicki, prezes GAiT - aktualnie przygotowujemy się do rozbiórki budynku technicznego na terenie zajezdni Wrzeszcz, w miejsce którego wybudujemy dodatkowe tory postojowe. To będzie kres możliwości naszych zajezdni. Jeśli będziemy chcieli dalej zwiększać flotę konieczna będzie budowa trzeciego obiektu - dodaje.

reklama

 

Trzecia zajezdnia i tak jest potrzebna

 

Przewoźnik nie rezygnuje jednak z budowy trzeciej zajezdni. Będzie ona niezbędna w kontekście dalszej rozbudowy sieci tramwajowej, która wymusi dalsze powiększanie parku taborowego. Inwestycja nie ma jednak określonych ram czasowych.

 

- Nową zajezdnię wybudujemy na gruntach wykupionych przez miasto przy ul. Warszawskiej. Termin jej powstania nie jest precyzyjnie określony. Do realizacji tej inwestycji przystąpimy w momencie, gdy będziemy mieli zapotrzebowanie na miejsce dla większej liczby tramwajów oraz gdy znajdą się na ten cel środki finansowe - mówi nam Maciej Lisicki.

 

Za budową kolejnego zaplecza technicznego przemawia także argument optymalnego wykorzystania taboru w kontekście obsługi oddalonych od istniejących zajezdni dzielnic.

reklama

 

- Zajezdnia na południu Gdańska jest potrzebna z praktycznego punktu widzenia. Obecnie tramwaje wyjeżdżają z istniejących zajezdni wcześnie rano i praktycznie puste jadą do południowych dzielnic, by dopiero stamtąd zabrać pierwszych pasażerów - tłumaczy Maciej Lisicki. - Podobnie jest wieczorem. Ostatnie kursy po rozwiezieniu ostatnich pasażerów do południowych dzielnic zjeżdżają do zajezdni praktycznie puste. Dzięki nowej zajezdni tramwaje rano i wieczorem nie musiałyby pokonywać na pusto zbędnych kilometrów – dodaje.

 

Obecnie, aby obsłużyć poranne kursy dowożące gdańszczan z południowych dzielnic Gdańska do pracy, pierwsze tramwaje muszą opuszczać zajezdnie już przed 4 rano.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama