Niewielki, 9-metrowy Solaris, jest pierwszym od lat nowym przedstawicielem tej marki w Gdańsku. Ostatnie fabryczne nowe autobusy Solarisa pojawiły się na ulicach naszego miasta w 2009 roku. Teraz pojawi się na nich pojazd elektryczny i tylko na czas kilkudniowych testów.
- 9-metrowy autobus bateryjny wyposażony jest w silnik elektryczny, który zasila energia pochodząca z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. W pojeździe znajdują się miejsca o podwyższonej dostępności – dla osób z niepełnosprawnościami czy podróżnych z wózkami dziecięcymi – tłumaczą Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Ciekawostką jest fakt, że autobus nie posiada tradycyjnych lusterek. Pracę kierowcy wspomaga system MirrorEye, czyli zestaw kamer. Dodatkową pomocą służy Mobileeye Shield+, czyli system ostrzegający prowadzącego o obecności pieszych lub innych pojazdów w obrębie „martwych pól”.
Autobus, z uwagi na swoje niewielkie rozmiary, obsłuży linie o mniejszych potokach pasażerskich. Testy z pasażerami potrwają od 14 do 23 marca. W najbliższy wtorek będzie kursował na linii 136, a w środę na linii 131. W kolejnych dniach prawdopodobnie będzie można się go spodziewać między innymi na takich liniach jak: 149, 249, czy 283. O przydziałach na linie w poszczególnych dniach przewoźnik będzie informował na bieżąco.
Solaris jest już piątym autobusem elektrycznym na testach w GAiT. Od 2020 roku przewoźnik testował dwa elektryczne Mercedesy e-citaro (12- i 18-metrowe), chińskiego Yutonga (12-metrowego), a także Mana Lion’s City (12-metrowego). Ten ostatni typ jeszcze w tym roku pojawi się w sile osiemnastu sztuk we flocie przewoźnika, zarówno wersji 12- jak i 18-metrowej. Dodatkowo na gdańskich liniach gościł wodorowy Neso Bus 12.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.