Tramwaje Pesa Swing wożą pasażerów po Gdańsku już od 2010 roku. Po 10-11 latach eksploatacji przyszedł czas na ich remont, czyli tak zwaną naprawę główną. Zdecydowano, iż w tym roku przejdzie ją 10 takich pojazdów. To więcej niż planowano jeszcze na początku roku.
- W tym roku naprawy główne przejdzie 7 tramwajów Pesa Swing - mówiła nam w styczniu Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
[news:1130489]
Naprawa główna polega na rozebraniu tramwaju praktycznie do gołego pudła, regeneracji bądź wymianie wszystkich zużytych elementów i złożeniu pojazdu od nowa. Swingi poddane tej naprawie zyskają m.in. nową platformę dla osób niepełnosprawnych, nowe uchwyty dla pasażerów, nową wykładzinę podłogową, nową tapicerkę foteli, nowy fotel dla motorniczego, nowe oświetlenie zewnętrzne wykonane w technologii LED, a także nowe malowanie zewnętrzne.
Pojazdy po naprawie głównej będą wyglądały jak nowe. Ponieważ nie jest to modernizacja, nie pojawią się jednak żadne nowe elementy, montowane w tramwajach N8C, takie jak nowe wyświetlacze boczne, prezentujące przebieg trasy oraz ładowarki USB dla pasażerów. Efekty napraw głównych można zobaczyć w pojazdach, które przeszły podobne prace rok temu. Są to tramwaje o numerach 1011, 1012, 1014, 1015 i 1045, wyremontowane przez firmę Saatz.
Pierwszy tramwaj zostanie przekazany wykonawcy do naprawy w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy. Czas naprawy głównej jednego tramwaju nie powinien przekroczyć 90 dni. Ostatni tramwaj musi zostać dostarczony po naprawie z powrotem w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jeśli przetarg przebiegnie bez komplikacji, firmy zainteresowanie wykonaniem naprawy poznamy 11 maja. Przewoźnik zastrzegł sobie prawo do zwiększenia zamówienia o 50%.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.