Pierwszy etap budowy linii tramwajowej Nowej Warszawskiej obejmować będzie przebudowę skrzyżowania Al. Havla do wysokości ul. Łódzkiej.
Aby jak najszybciej wyłonić wykonawcę robót postępowanie przetargowe dla tego etapu ogłoszone zostanie w lutym. Jeżeli nie będzie się ono przeciągać, władze miasta chcą aby prace zakończone zostały w grudniu 2020r.
- Z uwagi na lokalizację skrzyżowania Al. Havla z ul. Łódzką, aby zminimalizować utrudnienia związane z realizacją prac, chcielibyśmy aby najbardziej uciążliwe roboty wykonywane były w okresie wakacyjnym, kiedy ruch jest wyraźnie mniejszy – mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Etap drugi wymaga w 2021 roku
Równolegle do realizacji I etapu będą trwały przygotowania do rozpoczęcia II etapu inwestycji obejmującego odcinek od ul. Łódzkiej do połączenia z Al. Pawła Adamowicza.
- Zakładamy, że postępowanie na realizację II etapu ogłoszone zostanie w III kw. 2020 r., po zapewnieniu dodatkowego finansowania na ten cel. Wykonawca robót wyłoniony zostanie jeszcze w tym roku, a prace zakończą się w IV kw. 2021 roku – mówi Włodzimierz Bartosiewicz.
Projektowany będzie też ok. 350 m odcinek ul. Piotrkowskiej, który umożliwi skomunikowanie ul. Piotrkowskiej z Al. Pawła Adamowicza i odciąży ruch na ul. Warszawskiej. Realizacja tego projektu ma zakończyć się w III kw. 2021 r., jeszcze przed zakończeniem budowy linii tramwajowej Nowa Warszawska.
Potrzebne dodatkowe fundusze
Podział budowy na fragmenty to konsekwencja ofert, które znacznie przekraczają możliwości budżetowe miasta. Władze miasta za budowę dwóch kilometrów linii tramwajowej, ścieżkę rowerową oraz przebudowę skrzyżowań chciały zapłacić 38 mln złotych. Najniższa oferta, która wpłynęła do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska była jednak aż o 24 mln złotych większa.
- Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej. Potrzeba na to jednak czasu – mówi wiceprezydent miasta Alan Aleksandrowicz.
Budowa linii tramwajowej na Nowej Warszawskiej współfinansowana jest przez Unię Europejską.
- Projekt europejski zakładał realizację tej linii tramwajowej w roku 2021 i ten cel chcemy utrzymać – podkreśla Alan Aleksandrowicz. - Budowa realizowana będzie w dwóch etapach, z zachowaniem terminu zakończenia 2021.
Założenia władz miasta będą możliwe do realizacji tylko pod warunkiem, że sprawnie uda się przeprowadzić postępowanie przetargowe. Patrząc jak wyglądał pierwszy przetarg można mieć jednak wątpliwości czy uda się to wykonać. Zanim miasto uzyskało oferty, kilkukrotnie musiało zmieniać SIWZ oraz termin otwarcia ofert.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.