Gdańscy urzędnicy zamawiają usługę prezentacji automatycznego busa, polegającej na nieodpłatnym przewożeniu mieszkańców. Pojazd musi mieć napęd elektryczny, wyposażony w baterię litowo-jonową, umożliwiającą na pokonanie co najmniej 60 km między ładowaniami. Minibus musi pomieścić co najmniej 8 osób, w tym 4 na miejscach siedzących. Pojazd ma poruszać się automatycznie, a także w trybie teleoperacji, przez pilota zdalnego sterowania. Ponadto powinien on posiadać system klimatyzacji i ogrzewania, a także być dostępnym dla osób niepełnosprawnych.
Miasto wymaga także systemu wykrywania przeszkód dookoła pojazdu. Bus musi pracować w temperaturze od -5 do +35 stopni Celsjusza, a także podczas opadów deszczu, wiatru oraz we mgle.
Urzędnicy planują wykorzystać pojazd na 800-metrowej trasie na terenie Cmentarza Łostowickiego, pomiędzy bramą od strony ul. Łostowickiej a bramą od strony ul. Cedrowej. Planowana prędkość przejazdu to około 12 km/h. Miasto chce, aby prezentacja trwała co najmniej 24 dni, przez minimum 6 dni w tygodniu. Bus obowiązkowo musi kursować w soboty oraz niedziele.
Prezentacyjne, bezpłatne przejazdy będą realizowane nie wcześniej niż od czerwca tego roku, lecz jednocześnie nie później niż do 30 września. Miasto czeka na oferty od zainteresowanych podmiotów do 9 czerwca. Cena stanowi tylko 60% wagi w przetargu. 15% wagi ma kryterium związane z doświadczeniem zespołu skierowanego do wykonania usługi, a kolejne 15% wagi stanowi kryterium związane z umożliwieniem śledzenia autonomicznego busa w czasie rzeczywistym. Najmniejszą, pięcioprocentową wagę, podczas oceny ofert ma montaż wyświetlacza na pokładzie pojazdu, na którym będą wyświetlane treści zlecone przez miasto.
Jest przetarg na elektryczne minibusy
Oprócz pojazdu prezentacyjnego, miasto zamawia także autobusy elektryczne, które będą na co dzień woziły pasażerów po mieście. W tym wypadku chodzi o klasyczne autobusy prowadzone przez kierowcę. Gdańskie Autobusy i Tramwaje poszukują dostawcy trzech elektrycznych minibusów o długości od 5,8 do 6,5 metra. Miejska spółka poszukuje pojazdów o napędzie elektrycznym, mieszczącym co najmniej 21 pasażerów, w tym co najmniej 10 na miejscach siedzących. Kabina kierowcy musi być całkowicie wygrodzona i wyposażone w zamykane okienko z tacką do sprzedaży biletów. We wnętrzu mają pojawić się dwie sztuki ładowarek USB, a także wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana.
Same pojazdy mają być ładowane przez złącze plug-in. Zamawiający wraz z autobusami musi dostarczyć także trzy ładowarki.
- Co istotne, ponieważ pojazdy te poruszać będą się w centrum miasta, chcemy, by wyposażone zostały w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, tj. ochrony przed ewentualną kolizją z innymi użytkownikami ruchu drogowego - zarówno pojazdami, jak i pieszymi. Pojazdy wyposażone mają być w rozbudowany system tzw. asystenta martwego pola, który informował i ostrzegał będzie kierowcę o obecności przeszkody w martwym polu, w tym o przeszkodach za pojazdem, w przypadku załączenia biegu wstecznego – mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
[news:1131680]
Pierwsze gdańskie elektryczne autobusy posłużą mieszkańcom Śródmieścia Gdańska.
Nowe elektryczne pojazdy przeznaczone będą do wznowienia kursowania linii nr 100 i obsługi komunikacyjnej obszarów Starego i Głównego Miasta - informuje wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski.
GAiT czeka na oferty od potencjalnych dostawców do 1 lipca tego roku. Dostarczenie autobusów do Gdańska powinno nastąpić najpóźniej 9 miesięcy od momentu zawarcia umowy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.