Do przeprowadzonych konsultacji wykorzystano interaktywną mapę online - geoankietę. Oczywiście mieszkańcy swoje uwagi mogli zgłaszać również bezpośrednio w korespondencji do BRG. Obecnie na udostępnionej mapie upubliczniono wszystkie zgłoszone uwagi wraz z komentarzem do rozstrzygnięcia.
Wpłynęło 400 uwag
Uwagi zostały podzielone na kilka kategorii: dotyczące przebiegu zaproponowanej trasy, stanu istniejącej infrastruktury oraz propozycje nowych tras rowerowych. Mieszkańcy do STeRu zgłosili 166 uwag w formie liniowej oraz 234 w punktowej. Każde zgłoszenie zostało dokładnie rozpatrzone przez przedstawicieli BRG oraz zespołu Pełnomocnika Prezydent Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej. Jak informują urzędnicy - uwzględniono 242 uwagi, z czego 152 nie wymaga wprowadzenia zmian do projektów. Interaktywną mapę z uwagami można uruchomić klikając w link.
Co najczęściej zgłaszali mieszkańcy?
Jednymi z najczęstszych zgłoszeń były te, w których mieszkańcy wnioskowali o dodanie nowych tras do dokumentu. Z uwagi na to, że większość z nich są trasami lokalnymi, takie uwagi rozpatrzono jako „uwzględnione, nie wymagające korekt do projektu”.Mieszkańcy równie często zgłaszali uwagi do istniejącej infrastruktury. Najczęściej chodziło o niebezpieczne punkty na trasie, lub o zastosowanie innego rodzaju infrastruktury, np. Droga rowerowa na Podwalu Przedmiejskim i Jana Pawła II zamiast istniejących pasów rowerowych. Takie uwagi nie były jednak uwzględniane, lub zostały przekazane do zarządcy drogi.
Obecny charakter Kołobrzeskiej zniechęca rowerzystów do jazdy jezdnią. Wielu z nich łamie przepisy i wybiera chodnik do jazdy jednośladem.
[news:1263203]
Największa ilość zgłoszonych uwag dotyczyła planowanych ekostrad, szczególnie w śladzie rezerwy Drogi Czerwonej oraz w Armii Krajowej, na odc. Havla - Jabłoniowa. Co ciekawe wiele zgłoszeń dotyczyło zapowiadanej od lat trasie rowerowej wzdłuż Kołobrzeskiej między Grunwaldzką, a Chłopską.
Duża część uwag dotyczyła również Świętokrzyskiej, która jest jedną z głównych ulic, nieposiadającej żadnej infrastruktury rowerowej. Niestety zmiany nastąpią dopiero po budowie Nowej Świętokrzyskiej.
Urzędnicy informują, że mapa zostanie uzupełniona o trasy, które już wybudowano, np. na Jasieniu, Stogach oraz w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Następnym etapem konsultacji STeR będzie wypracowanie priorytetu budowy nowych tras.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.