1. Rowerowy Górny Taras Gdańska (Jasień, Kokoszki, Matarnia, Osowa)
Zamysłem projektu jest dopięcie rowerowego połączenia między czterema dzielnicami położonymi w górnej części Gdańska. Na trasie mają również powstać MORy (Miejsca Obsługi Rowerzystów). Pomysłodawcy planują budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Kielnieńskiej, Spacerowej, Wodnika oraz Raatza w Osowej. Zaprojektowana ma zostać również droga rowerowa wzdłuż ul. Meteorytowej lub Keplera, dzięki której Osowa zostanie połączona z Klukowem. Następnie trasa przebiegnie ul. Budowlanych i Nowatorów, dzięki czemu Matarnia zostanie połączona z Kokoszkami. Ostatni fragment drogi będzie przebiegał ul. Gostyńską. Budowa trasy umożliwi sprawny i bezpieczny transport między dzielnicami górnego tarasu gdańska.Numer projektu na liście: 11, autor: Bartosz Stefański
Ul. Budowlanych w kierunku Matarni. Obecnie rowerzyści muszą poruszać się ruchliwą jezdnią, piesi mają do dyspozycji jedynie wąskie pobocze. Jeśli projekt wygra w głosowaniu zostanie wybudowana tu droga rowerowa.
2. ROVELOVE GDAŃSK - Droga ratująca życie
Projekt "Rovelove" ma na celu uzupełnić istniejącą od lat lukę w trasie rowerowej z Brętowa do Matarni. Obecnie na leśnym odcinku Słowackiego piesi i rowerzyści do dyspozycji mają jedynie wąski chodnik wzdłuż czteropasmowej jezdni. Zamysłem projektu jest poszerzenie istniejącego ciągu do 3m. Taka szerokość pozwoli pieszym i rowerzystom na swobodne przemieszczanie się. Niestety pomysłodawcy liczą się z tym, że na trasie mogą wystąpić miejsca, w których poszerzenie nie będzie możliwość ze względu na granice działek. Nowy ciąg ma służyć również jako pas awaryjny dla karetek.Numer projektu na liście: 13, autor: Piotr Karpiński
3. Park Oruński - Ścieżka pieszo - rowerowa wzdłuż Potoku Oruńskiego etap IV + mostek nad kanałem Raduni
W ciągu kilku ostatnich lat wzdłuż Potoku Oruńskiego powstała asfaltowa trasa pieszo - rowerowa. Zrealizowana została ze środków miasta oraz z Budżetu Obywatelskiego. Obecnie do dokończenia trasy brakuje jej ostatniego fragmentu, który połączy Park Oruński z trasą na wale kanału Raduni. Projekt zakłada wykonanie ostatniego fragmentu trasy oraz mostku pieszo - rowerowego nad kanałem Raduni. Dzięki inwestycji ukończona zostanie ukończona trasa rowerowa, która połączy górną część Oruni z dolną.Numer projektu na liście: 6, autorka: Agnieszka Bartków
Park Oruński i kończący się ciąg pieszo - rowerowy. Po wygranej projektu trasa zostanie przedłużona aż do kanału Raduni.
4. Bezpieczni piesi i rowerzyści przy Operze Bałtyckiej
Wszyscy podróżujący rowerem wzdłuż al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej z pewnością wiedzą, jakim niebezpiecznym miejscem jest skrzyżowanie dróg rowerowych przy Operze Bałtyckiej. Ze względu na bardzo wąską przestrzeń dla pieszych i rowerzystów oraz ograniczoną widoczność często dochodzi w tym miejscu do niebezpiecznych sytuacji oraz blokady drogi rowerowej. Projekt zakłada likwidacje prawoskrętu z al. Hallera w ul. Towarową. Dzięki zyskanej przestrzeni poszerzona droga rowerowa oraz chodnik.Numer projektu na liście: 26, autor: Michał Grzelak
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.