Wszystkie rowery będą nowe
Dokładnie rok temu przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) podpisali umowę z firmą City Bike Global, która będzie obsługiwała system roweru metropolitalnego Mevo 2.0. Początkowo nowy operator miał wykorzystać do obsługi systemu stare rowery Mevo, dostarczone przez Nextbike, jednak finalnie takie rozwiązanie miałoby więcej wad niż zalet. Jednoślady były już mocno zużyte i wymagałyby dużych nakładów finansowych na ich serwis.
- Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. To zmiana, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Według wcześniejszych założeń operator miał w pierwszym okresie wykorzystać rowery dostarczone - przez firmę Nextbike, która ze względu na problemy finansowe w innych polskich miastach ogłosiła upadłość i została sprzedana zagranicznym właścicielom. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą - informuje Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowe "Mevy" czeka odpowiednie oznakowanie, a teraz stacjonują w magazynie przy ul. Reja.
Już w ciągu kilku tygodni użytkownicy powinni mieć możliwość pobrania nowej aplikacji Mevo, która umożliwi m.in. rejestrację konta i wypożyczanie jednośladów. Teraz trwają intensywne prace nad elementami systemu IT oraz obsługi klienta. Na finalnym etapie jest już uzgadnianie lokalizacji dla 50 nowych stacji ładowania rowerów elektrycznych. Co ciekawe, zgodnie z założeniami systemu, wszystkie ekipy wymieniające baterie w rowerach na mieście będą korzystały z towarowych rowerów elektrycznych, tzw. cargo.
Ponad 700 rowerów z floty Mevo 1.0 zostało już sprzedanych, a część z nich zostanie przekazana urzędnikom gmin zrzeszonych w metropolii do wykonywania obowiązków służbowych.
Ile zapłacimy za nowe Mevo?
Mieszkańcy skorzystają z 3099 rowerów elektrycznych oraz 1000 klasycznych, zlokalizowanych na 717 stacjach w całym Obszarze Metropolitalnym.
TARYFA | CENA |
Miesięczna | 29,99 zł (120 min jazdy rowerem tradycyjnym, 60 min jazdy rowerem elektrycznym) |
Roczna | 259 zł (120 min jazdy rowerem tradycyjnym, 60 min jazdy rowerem elektrycznym) |
Po wykorzystaniu abonamentów | 20 gr/min jazdy rowerem elektrycznym, 10 gr/min jazdy rowerem elektrycznym |
Minutowa | 30 gr/min jazdy rowerem elektrycznym, 15 gr/min jazdy rowerem tradycyjnym |
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.