reklama

Pierwsze Mevy dojechały do Gdańska. Start projektu w kwietniu

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
RoweryDo Gdańska dojechała dziś pierwsza partia rowerów Mevo. Prawie 100 fabrycznie nowych, tradycyjnych rowerów zasili flotę systemu roweru metropolitalnego jeszcze w kwietniu tego roku. Transporty rowerów będą teraz docierały do Gdańska trzy razy w tygodniu.
reklama

Wszystkie rowery będą nowe

Dokładnie rok temu przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) podpisali umowę z firmą City Bike Global, która będzie obsługiwała system roweru metropolitalnego Mevo 2.0. Początkowo nowy operator miał wykorzystać do obsługi systemu stare rowery Mevo, dostarczone przez Nextbike, jednak finalnie takie rozwiązanie miałoby więcej wad niż zalet. Jednoślady były już mocno zużyte i wymagałyby dużych nakładów finansowych na ich serwis.

- Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. To zmiana, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Według wcześniejszych założeń operator miał w pierwszym okresie wykorzystać rowery dostarczone - przez firmę Nextbike, która ze względu na problemy finansowe w innych polskich miastach ogłosiła upadłość i została sprzedana zagranicznym właścicielom. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą - informuje Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

reklama

Nowe "Mevy" czeka odpowiednie oznakowanie, a teraz stacjonują w magazynie przy ul. Reja.

Już w ciągu kilku tygodni użytkownicy powinni mieć możliwość pobrania nowej aplikacji Mevo, która umożliwi m.in. rejestrację konta i wypożyczanie jednośladów. Teraz trwają intensywne prace nad elementami systemu IT oraz obsługi klienta. Na finalnym etapie jest już uzgadnianie lokalizacji dla 50 nowych stacji ładowania rowerów elektrycznych. Co ciekawe, zgodnie z założeniami systemu, wszystkie ekipy wymieniające baterie w rowerach na mieście będą korzystały z towarowych rowerów elektrycznych, tzw. cargo. 

reklama

Ponad 700 rowerów z floty Mevo 1.0 zostało już sprzedanych, a część z nich zostanie przekazana urzędnikom gmin zrzeszonych w metropolii do wykonywania obowiązków służbowych.

Ile zapłacimy za nowe Mevo?

Mieszkańcy skorzystają z 3099 rowerów elektrycznych oraz 1000 klasycznych, zlokalizowanych na 717 stacjach w całym Obszarze Metropolitalnym. 

TARYFA CENA
Miesięczna 29,99 zł (120 min jazdy rowerem tradycyjnym, 60 min jazdy rowerem elektrycznym)
Roczna 259 zł (120 min jazdy rowerem tradycyjnym, 60 min jazdy rowerem elektrycznym)
Po wykorzystaniu abonamentów 20 gr/min jazdy rowerem elektrycznym, 10 gr/min jazdy rowerem elektrycznym
Minutowa 30 gr/min jazdy rowerem elektrycznym, 15 gr/min jazdy rowerem tradycyjnym
Użytkownicy będą mogli wykupić też taryfę na 48h jazdy, w której dziennie do wykorzystania będzie 480 minut jazdy rowerem tradycyjnym i 240 minut jazdy rowerem elektrycznym. Umowa z nowym operatorem została podpisana na 6 lat. Rozruch systemu jest planowany na 8 kwietnia. 

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama