Badania Klimatu Rowerowego odbywają się na terenie całej Polski już po raz drugi - w zeszłej edycji wzięło w nich udział 90 miast i gmin. Gdańsk uczestniczy w ankiecie od samego początku i również w tym roku angażuje swoich mieszkańców.
Po co i dla kogo?
Badania podzielono na pięć obszarów tematycznych, a ankietowani będą musieli odpowiedzieć na 27 pytań. Ankiety są skonstruowane tak, aby jednocześnie dały możliwość oceny istniejącej infrastruktury rowerowej, ale również wyznaczyły kierunki jej rozwoju. Mieszkańcy biorący udział w badaniu będą odpowiadali na pytania w obszarach:
- komfortu jazdy,
- wartości płynących z korzystania z roweru,
- bezpieczeństwa rowerzystów,
- sieci dogodnej infrastruktury rowerowej,
Do udziału w ankiecie zachęca też Piotr Kryszewski, zastępca prezydent Gdańska ds. usług komunalnych.
- Trwa druga edycja ogólnopolskich Badań Klimatu Rowerowego. Także gdańscy rowerzyści mają okazję wystawić w internetowej ankiecie ocenę władzom miasta za realizację polityki rowerowej - informuje wiceprezydent Piotr Kryszewski. Zależy nam na poznaniu Waszej opinii, żebyśmy wiedzieli, w jakim kierunku rozwijać politykę rowerową - stwierdza.
Warto wspomnieć, że Badania Klimatu Rowerowego są organizowane w porozumieniu z wieloma organizacjami, które są członkami EFC (Europejskiej Federacji Cyklistów). Dzięki zebraniu wyników z dwóch badań, będzie można zaobserwować, jak zmienia się perspektywa mieszkańców Gdańska.
Co ciekawe, typu badania są wykonywane w wielu państwach członkowskich Unii Europejskiej, w niektórych nawet od kilkunastu lat
Jak wypadnie Gdańsk?
Wyniki tegorocznych badań będą opublikowane w maju przyszłego roku, w Poznaniu. W ostatniej edycji ankiety nasze miasto otrzymało ocenę 3,4 w kategorii miast powyżej 200 tysięcy mieszkańców - w tej kategorii jest to najlepszy wynik w Polsce.Miasta oceniane są w skali od 1 do 6, przy czym 1 to najwyższa nota, a 6 jest wynikiem najsłabszym. Gdańsk z pewnością osiągnął taki wynik dzięki rozwiniętemu systemowi tras rowerowych, który łączy ze sobą wiele dzielnic. Rowerzyści zwracają jednak uwagę na duży przestój w inwestycjach rowerowych, za co władze są często nisko oceniane.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.