reklama

Kierowniczka projektu Mevo 2.0: Zaufanie będziemy musieli odbudować [WYWIAD WIDEO]

Opublikowano:
Autor:

Kierowniczka projektu Mevo 2.0: Zaufanie będziemy musieli odbudować [WYWIAD WIDEO] - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RoweryGościem pierwszego odcinka "Rozmów o Gdańsku" była Dagmara Kleczewska, kierowniczka projektu Mevo 2.0. W rozmowie z Igorem Dorawą opowiadała ona m.in. o pomyśle na nowe Mevo, odbudowywaniu straconego zaufania mieszkańców, czy wykorzystaniu dotychczasowej infrastruktury.
reklama

Część mieszkańców deklaruje, że po upadku Mevo 1.0 nie wróci do systemu. To za sprawą między innymi wielu sytuacji, w których użytkownicy po zawieszeniu systemu nie odzyskali pieniędzy wpłaconych na konto.

- Cały czas pracujemy nad tym, aby użytkownicy Mevo 1.0 otrzymali stracone pieniądze. W tym momencie trwają dwa postępowania sądowe, na kolejne rozprawy czekamy. Mamy nadzieję, że otrzymamy zapewnienie tego, że mieszkańcy odzyskają stracone pieniądze - mówiła Dagmara Kleczewska - Nie ma znaczenia, czy to 10 zł, czy 100 zł, każdemu należy się zwrot - dodaje.

reklama

Poza stroną internetową, aplikacją, całym systemem IT i ponad 600 stacjach po Mevo 1.0 zostało prawie 1200 rowerów elektrycznych. Będą służyć w ramach nowego systemu.

- Rowery były przez cały czas serwisowane, a baterie ładowane. Rowery w tej chwili wywożone są do Szczecina, do siedziby nowego operatora, który je zmodernizuje, wykona niezbędne naprawy i włączy jako do nowego Mevo - Wykonawca już na etapie dialogu konkurencyjnego zaznaczył, że rowery chce włączyć do systemu, jako pojazdy tradycyjne.

Kierowniczka projektu wskazała również, co stanie się z bateriami oraz osprzętem zamontowanym w starych rowerach elektrycznych.

- Już od kilku miesięcy planowaliśmy, co stanie się z bateriami. Zakładamy kilka opcji, pierwszą z nich jest wystawienie baterii i silników na publiczne aukcje, które będzie mógł wylicytować każdy zainteresowany. Rozważamy również budowę małej elektrowni z pozostałych baterii - jesteśmy w stałym kontakcie z Instytutem Maszyn w Warszawie - baterie na pewno odzyskają drugie życie.

reklama

Wiele rowerów z pierwszego Mevo ulegało dewastacji. Czy jest szansa na zmniejszenie ilości takich zdarzeń w drugiej odsłonie systemu?

- Nowy operator zapewnia innowacyjny, samouczący się system IT. Pozwoli on na bieżąco śledzić poziom baterii w każdym z rowerów, niepokojące zmiany lokalizacji, usterki, czy nawet akty wandalizmu. Nowy system pozwoli nam znacznie szybciej w czasie rzeczywistym reagować w niepokojących sytuacjach - przekonuje Kleczewska.

Bolączki MEVO 1.0 już nie wrócą?

Od upadku pierwszej edycji roweru metropolitalnego w Gdańsku pojawiło się kilka systemów hulajnóg elektrycznych. Będą stanowić poważną konkurencję dla współdzielonych rowerów.

- Rowery są bardziej bezpieczne i starsze osoby wolą poruszać się właśnie rowerami. Poza tym abonamenty na hulajnogi elektryczne są droższe względem tych, planowanych w Mevo. Każdy z rynków będzie miał swoich stałych użytkowników - wyjaśnia przedstawicielka OMGSS.

reklama

Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot zapewnia, że w nowej odsłonie systemu roweru metropolitalnego rozwiązany zostanie również problem relokacji i ładowania baterii w rowerach.

- W Mevo 1.0 był jeden punkt ładowania na cały obszar działania. Postawiliśmy na przynajmniej jeden punkt ładowania w każdej gminie. Wykonawca zadeklarował aż 51 takich punktów w całym obszarze działania Mevo. Ponadto ponad dwukrotnie zwiększy się pojemność baterii względem tych z Mevo 1.0. Uczymy się na błędach i zwiększenie liczby punktów serwisowych z pewnością poprawi jakość relokacji rowerów - zapewnia Dagmara Kleczewska.

Kolejna rozmowa w studiu Pulsu Gdańska już niedługo.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama