Dwie z trzech lokalizacji powstania nowych pasów rowerowych zostały wskazane już w maju zeszłego roku podczas miejskiej konferencji. Na spotkaniu zaprezentowano plany na zmiany w organizacji ruchu na czas i po czasie pandemii COVID - 19. Większość z zaplanowanych założeń udało się zrealizować. Nadal jednak rowerzyści czekają na zaplanowane wyznaczenie drogi rowerowej w jezdni na początkowym odcinku al. Hallera w Brzeźnie
Pasy rowerowe w ul. 3 Maja
Pierwszą z wytypowanych przez miasto lokalizacji jest ul. 3 Maja w Śródmieściu. Wzdłuż tej ulicy przebiega już droga rowerowa, jednak nie pozwala ona komfortowo dojechać do przyulicznych budynków. Obecnie rowerzyści chcący dojechać np. do Dworca PKS zmuszeni są korzystać z jezdni, niestety często prowadzi to do incydentów ze strony kierowców aut. Niebawem sytuacja ma ulec poprawie. Na wysokości Dworca PKS zostanie zlikwidowany lewoskręt, powstaną pasy rowerowe, a parkowanie pod budynkiem dworca zostanie zmienione ze skośnego na równoległe do krawędzi chodnika.
Okolice Dworca PKS w Gdańsku już niedługo zmienią się nie do poznania
Pasy rowerowe zostaną poprowadzone od budynków sądu do skrzyżowania 3 Maja z Dąbrowskiego. Następnie rowerzyści będą mogli skorzystać z chodnika z dopuszczonym ruchem rowerów między ul. Dąbrowskiego, a ul. Giełguda, który pozwoli dojechać do istniejącej infrastruktury rowerowej. Między skrzyżowaniem ul. 3 Maja z ul. Nowe Ogrody, a budynkami sądu nie planuje się wytyczenia pasów rowerowych. W tym miejscu na jezdni zostanie wymalowane oznakowanie poziome P-27 (kierunek i tor ruchu roweru). Takie rozwiązanie stosuje się na ulicach o wzmożonym ruchu rowerowym.
Ponadto w okolicach kościoła pw. Bożego Ciała wykonany zostanie łącznik rowerowy, który połączy pasy rowerowe w ul. 3 Maja z drogą rowerową istniejącą wzdłuż tej ulicy.
Prawdopodobnie w tym miejscu powstanie łącznik rowerowy
Pasy rowerowe w ul. Platynowej
Kolejną inwestycją z zeszłorocznych zapowiedzi miasta są pasy rowerowe w ul. Platynowej na Oruni. Infrastruktura rowerowa zostanie wyznaczona od ronda na ul. Małomiejskiej do ul. Okulickiego w postaci pasów rowerowych.Następnie aż do ronda krzyżującego ulice Krzemową i Dywizji Wołyńskiej zostaną podobnie jak na ul. 3 Maja wymalowane tzw. sierżanty rowerowe (znak poziomy P-27). Ponadto w celu uspokojenia ruchu dla kierowców przewiduje się montaż progów zwalniających przed przejściem dla pieszych na wysokości ul. Kadmowej.
Na rondzie krzyżującym ul. Krzemową i ul. Dywizji Wołyńskiej planuje się wymalowanie czerwonej obwódki, która ma zasugerować rowerzyście miejsce, w którym bezpiecznie pokona skrzyżowanie. Takie rozwiązanie zastosowano w zeszłym roku na ul. Czerskiej.
Rondo z "czerwoną obwódką" na ul. Czerskiej
Kontrapas rowerowy w ul. Siennej i Bajki
Kolejną zaplanowaną inwestycją jest wyznaczenie pasa ruchu dla rowerów o długości ok. 1,7 km w ul. Siennej i Bajki na Przeróbce. Pas rowerowy będzie poprowadzony "pod prąd" w stosunku do kierunku ruchu aut. Rozwiązanie pozwoli rowerzystom na poruszanie się w obu kierunkach ruchu. Ponadto obie ulice zostaną objęte strefą "Tempo 30".Wszystkie zapowiedziane prace powinny zakończyć się w ciągu 10 tygodni od podpisania umowy z wykonawcą. Powyższe zmiany w infrastrukturze rowerowej są częścią większego programu uspokojenia ruchu na ulicach Gdańska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.