PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście cały czas stara się odmłodzić swój mocno wyeksploatowany park taborowy. Obecnie metropolitalny przewoźnik posiada jedynie dwa nowoczesne składy Impuls, zaś resztę stanowią mające kilkadziesiąt lat pociągi z rodziny EN57.
[news:1158993]
Dziś ogłoszony został przetarg na dostawę jednego nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego z opcją zakupu dodatkowych maksymalnie 9 kolejnych składów. W ramach zamówienia przewoźnik oczekuje też dostawy sprzętu przeznaczonego do unowocześnienia zaplecza utrzymania taboru.
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne będą przeznaczone do obsługi ruchu na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Wejherowem oraz Lęborkiem. W przyszłości mogą się też pojawić na linii PKM, jednak dopiero po zakończeniu elektryfikacji połączenia z Kartuzami. SKM zakłada, że nowe składy będą pokonywać w ciągu doby minimum 320 km.
Jakie pojazdy chce kupić SKM?
PKP Szybka Kolej Miejska oczekuje, że pojazdy będą sześcio lub ośmioczłowe. Każdy z pociągów powinien posiadać minimum 340 miejsc siedzących oraz 560 stojących. Wysokość podłogi w strefie wejście do pojazdu musi wynosić 960 mm (wysokość peronów SKM). Prędkość maksymalna pojazdów ustalona została w przetargu na co najmniej 140 km/h.Przy wyborze wykonawcy przewoźnik weźmie pod uwagę trzy kryteria:
- cenę – waga 95 %
- współczynnik liczby osi napędnych do liczby wszystkich osi w pojeździe – waga: 2,5 %
- suma prześwitu (szerokość) pasażerskich drzwi zewnętrznych w pojeździe – waga: 2,5 %.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.