reklama

Szybciej niż Intercity, taniej niż pendolino. Znamy cennik pociągu Słoneczny

Opublikowano:
Autor:

Szybciej niż Intercity, taniej niż pendolino. Znamy cennik pociągu Słoneczny - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej W wakacje, po dwuletniej przerwie, do Trójmiasta powróci piętrowy pociąg Kolei Mazowieckich „Słoneczny”, łączący Warszawę z Ustką. Pociąg będzie przyjeżdżał do Gdańska codziennie, a w weekendy dwa razy dziennie. Sprawdzamy, ile w tym roku zapłacimy za przejazd kultowym połączeniem.
reklama

Pociąg „Słoneczny” pojedzie do Trójmiasta już po raz 16. Ostatni raz kursował jeszcze przed pandemią, w 2019 roku. Kursy w relacji Warszawa– Ustka – Warszawa zaplanowano codziennie w okresie letnich wakacji szkolnych. W weekendy i święta zaplanowano drugą parę połączenia „Słoneczny – BIS” w relacji Warszawa – Gdynia Główna – Warszawa.

Będzie dość tanio

Przedsprzedaż biletów na pociąg „Słoneczny” ruszy 18 czerwca. Cena biletu do Warszawy będzie wyższa niż w 2019 roku, kiedy podróż można było odbyć za 45 zł. W tym roku za przejazd zapłacimy 60 zł, jednak jest to niska cena w porównaniu do dominujących na tej trasie pociągów pendolino. W wakacje, gdy w pociągach nad morze panuje wysoka frekwencja, cena biletu na pendolino rzadko spada poniżej 100 złotych. W tym okresie ciężko jest zdobyć bilety w cenie niższej niż bazowa, która wynosi aż 179 zł. Bilety mogą okazać się tańsze niż w ekonomicznych pociągach TLK i Intercity. Jeśli wyczerpie się w nich pula tańszych biletów, to za podróż tymi pociągami do Warszawy trzeba będzie zapłacić 71 zł. Przewóz rowerów i psów w pociągu Kolei Mazowieckich będzie bezpłatny.

Będzie również szybko

Mimo że pociąg „Słoneczny” obsłuży po drodze z Warszawy wiele miejscowości, jego czas przejazdu będzie tylko o około 25 minut dłuższy niż w przypadku pendolino i jednocześnie o kilkanaście minut krótszy niż w przypadku pociągów TLK i Intercity. Składem Kolei Mazowieckich będzie można dojechać nie tylko do Warszawy i Ustki, ale także do mniejszych miejscowości: Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego, Nasielska, Ciechanowa, Działdowa, Iławy, a także Prabut.

Pociąg „Słoneczny” wyjedzie z Warszawy Centralnej o 5:55 i już o 9:02 zamelduje się w Gdańsku. Do Ustki dojedzie o 11:25.  Mimo dużej liczby postojów, pociąg ten będzie jechał zaledwie o 5 minut dłużej niż znacznie droższy Express Intercity Jantar, który między Warszawą a Gdańskiem nie będzie miał żadnych handlowych postojów. W drogę powrotną z Ustki „Słoneczny” wyruszy o 12:11, z Gdańska o 14:50, a w Warszawie Centralnej zamelduje się o 18:04.

Dodatkowy, weekendowy pociąg „Słoneczny – BIS” do Gdyni wyjedzie na trasę po raz pierwszy. Będzie on kursował później niż podstawowy skład. Z Warszawy Centralnej wyruszy o 9:24, a do Gdańska dotrze o 12:32. W drogę powrotną z Gdańska wyruszy o 18:59, a do Warszawy Centralnej dotrze po równych trzech godzinach, o 21:59.

„Słoneczny” jest zestawiany z nowoczesnych, klimatyzowanych wagonów piętrowych 2 klasy. Pociąg prowadzi od kilku do kilkunastu takich wagonów, co czyni go bardzo pojemnym. Przykładowo w ośmiowagonowym składzie podróżować może około 1016 pasażerów na miejscach siedzących. Mimo to, w minionych latach zdarzały się dni, kiedy skład z trudem mieścił wszystkich chętnych podróżnych. Co ważne, w „Słonecznym” nie obowiązuje rezerwacja miejsc.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama