reklama

RegioJet chce iść do sądu z polską koleją. Stawką połączenia z Gdańska do Pragi

Opublikowano:
Autor:

RegioJet chce iść do sądu z polską koleją. Stawką połączenia z Gdańska do Pragi - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KolejCzeski przewoźnik RegioJet nie może uruchomić zakładanej przez siebie liczby połączeń z Trójmiasta do Pragi. Prywatnego przewoźnika blokują polskie spółki kolejowe oraz Urząd Transportu Kolejowego.
reklama

Od kilku lat czeski prywatny przewoźnik RegioJet próbuje uruchomić bezpośredni pociąg z Trójmiasta do Pragi. Pierwotnie połączenie miało wystartować w grudniu ubiegłego roku. Później termin przesunięto na grudzień 2023 roku. Opóźnienia wynikają nie z winy przewoźnika, a polskiej administracji kolejowej. Urząd Transportu Kolejowego wraz z polskimi przewoźnikami rzucają czeskiemu konkurentowi kłody pod koła. Urzędnicy obawiają się, że wejście nowego przewoźnika obniży przepustowość infrastruktury oraz... uszczupli przychody PKP Intercity, które otrzymuje państwową dotację.

W lipcu ubiegłego roku Urząd Transportu Kolejowego zgodził się jedna parę pociągów dziennie w relacji Praha hl.n. – Gdynia Główna – Praha hl.n.. Przewoźnik chciał uruchomić codziennie minimum dwie pary pociągów. 

reklama

Zyskałby pasażer? Tak, ale straci PKP Intercity

Całkiem ciekawie swoją decyzję o ograniczeniu liczby połączeń czeskiemu przewoźnikowi uzasadnił prezes UTK. W decyzji przyznał rację spółce RegioJet, która argumentowała, że nowe kolejowe przewozy pasażerskie wpłynęłyby w pewnym pozytywnym stopniu na nowe potoki podróżnych. Jednocześnie prezes UTK przyznał, że "nie może przedkładać interesu beneficjentów przewozów komercyjnych ponad interes beneficjentów przewozów służby publicznej". Czyli innymi słowy, zyskaliby pasażerowie, ale straciłby narodowy przewoźnik. A do tego dopuścić przecież nie można. 

Decyzja kolejowych urzędników jest ostateczna, ale RegioJet może wnieść skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Jak informuje branżowy "Rynek Kolejowy", przewoźnik ma zamiar to zrobić.

reklama

[news:1339300]

Po polskiej stronie pociąg miał się zatrzymywać na stacjach: Międzylesie, Bystrzyca Kłodzka, Kłodzko Miasto, Bardo Śląskie, Wrocław Główny, Rawicz, Leszno, Kościan, Poznań Główny, Gniezno, Inowrocław, Bydgoszcz Główna, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia Główna. Ciekawostką jest brak zatrzymania na stacji Gdańsk Oliwa. W przypadku uruchomienia tego połączenia, Pociągi RegioJetu na tym przystanku kolejowym się nie zatrzymają.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama