reklama

Pomorska Kolej Metropolitalna z umową na elektryfikację

Opublikowano:
Autor:

Pomorska Kolej Metropolitalna z umową na elektryfikację - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej W miniony piątek, 30 kwietnia, podpisano umowę na elektryfikację linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej raz budowę przystanku Gdańsk Firoga. Budowa powinna zakończyć się za około 2 lata.
reklama

Wykonawcą inwestycji będzie poznańska firma Torpol, która pokonała w przetargu 10 innych konkurentów. W ramach zlecenia przedsiębiorstwo zbuduje sieć trakcyjną na liniach kolejowych nr 248 z Gdańska Wrzeszcza do wpięcia w należącą do PKP Polskich Linii Kolejowych linię nr 201 z Kościerzyny do Gdyni przez stację Gdańsk Osowa oraz linię nr 253 stanowiącą łącznik Gdańska Rębiechowa z Rębiechowem, po którym poruszają się pociągi w kierunku Kartuz. Za elektryfikację dalszych odcinków do Kartuz, Kościerzyny i Gdyni odpowiadać będą PKP Polskie Linie Kolejowe. Firma jeszcze nie ogłosiła przetargów na wykonanie modernizacji i elektryfikacji swoich linii kolejowych.

Drugą częścią inwestycji będzie budowa nowego przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie między przystankami Gdańsk Matarnia i Gdańsk Port Lotniczy, na wysokości siedziby firmy Intel. Dodatkowo wykonawca rozbuduje istniejącą infrastrukturę techniczną i telematyczną.

Władze województwa zapowiadają, że docelowo, dzięki elektryfikacji możliwe będzie uruchomienie na linii PKM połączeń ponadregionalnych, np. ze Słupska do Elbląga. 

- Projekt elektryfikacji linii jest zwieńczeniem całości projektu PKM, który rozpoczął się w już w 2012 roku, jednak ze względu na brak trakcji na linii kolejowej 201 z Gdyni do Kościerzyny plany elektryfikacji spółka musiała odłożyć w czasie. Dzięki zawartej dzisiaj umowie już za 21 miesięcy projekt PKM stanie się kompletny. Elektryfikacja linii przyczyni się do uruchomienia połączeń ponad regionalnych na linii PKM. Jako Samorząd Województwa Pomorskiego od lat staramy się rozwijać ofertę przewozową dla mieszkańców regionu. W związku z tą inwestycją pasażerowie z Kartuz i okolic nie musza się martwić, że na czas wykonywania prac nie będą mieli kolejowego połączenia z Trójmiastem. Dzięki reaktywacji dawnej linii kolejowej z Gdańska przez Starą Piłę do Kartuz i wybudowanie tzw. „bajpasu kartuskiego” zapewni mieszkańcy powiatów kartuskiego i kościerskiego będą mogli korzystać z regularnych połączenia kolejowych z Gdańskiem – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Koszt inwestycji to ponad 48,8 mln złotych. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama